[Tajfutas] 2020-as Térképfórum 1

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2020. Feb. 18., K, 00:51:52 CET

Sziasztok,

Én egy kis hiányérzettel éltem meg a napot. Összesen hét órát utaztam a
szintén hét órás előadás sorozatra. Ami igazán motivált az a ISSprOM
2019 jelkulcs ismertetése c. előadás. Ennek kapcsán vártam a végén a
kötetlen beszélgetést, amiről aminthogy a helyiségből is elfogyott a
levegő, úgy a résztvevők is. Sebaj majd pótoljuk itt a listán.

Kezdetnek lefekvés előtt: A mellékletben lévő első térképet, ami már
ISSprOM 2019 jelkulcs használatával készült, Gediminas Trimakas küldte
Litvániából. Ő készíti az idei dániai sprint VB összes térképét. A
helyszínen a mondat végén lévő linken tudsz barangolni, összevetni a
valóságot a térképi ábrázolással.https://goo.gl/maps/feTaPpnQZVNtAFLh9

Én is készítettem az előadásra egy montázst egy pécsi területről készült
ISSOM2017 és ugyanazon terület átforgatva ISSprOM2019 be. A mellékletben
az is megtekinthető. Itt pedig a terepre tudsz kijutni
<https://www.google.hu/maps/@46.0464236,18.2158723,3a,75y,42.25h,89.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSkdsYBJSR_vTQElLwM3NxA!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu>.

Hogyan végeztem az átforgatást az OCAD9 programban? Holnap visszatérek rá.

Keresem azt a fiatalt, akiről a Térképfórum végén arról beszélgettünk,
hogy az OCAD új szimbólumkészlete nem szabványos, van benne sok hiba.
Dobjuk össze az eddig felfedezett eltéréseinket és azt átnézve,
véglegesítve kérjük meg az OCAD AG a javításra.
Keresem azt a résztvevőt is aki megakarta mutatni 10 percben az
átforgatást, de én ezt nem tudtam megnézni. Szeretném pótolni a
lemaradásomat és meghallgatni őt.
Ha magatokra ismertetek, akkor keresetek E-mail-ben.

Beszéljünk majd még a helyszínen az IOF technikai bizottsága által
küldött Offset és Lézernyomot lapokról. Hajdu Martin, teljesen jogosan
vetette fel kiscsoportos beszélgetésben, hogy be kellene minősíteni a
nyomdákat, hogy kik azok akik megfelelnek az IOF elvárásainak. Ha egy
OCAD11 vagy annál magasabb verzióval rendelkező megtenné, hogy azIOF
térkép oldaláról <https://orienteering.sport/iof/mapping/> (oldal alján
Map printing fejezet végén) letöltené a mellékletben látható PrintTech
Project ocd11. állományt és abból készítene OCAD11 vagy 12-ből
kiexportálva egy PDF állományt azt nagyon megköszönném. Ezzel a PDF-el
minden rendező felkeresheti a nyomdáját egy próbanyomat erejéig és
összevetheti az IOF által küldött lázeres lappal. A szövetségben
lehetnek a ki nem osztott példányok.

Zárásként, hogy hízzon a májon. Délután írtam egy levelet az IOF
Térképbizottságának vezetőjének, hogy a ISSprOM019-ben a 202 jelnél 0,3
mm a vonalvastagság, viszont a mit-mire cserélünk IOF leírásban már 0,25
mm szerepel, Mi az igazság?
Válasza:
Thanks for your question, you have found a mistake in the specification.
The width shall be 0.25 mm. We will correct this as soon as possible.

Best regards

Christer Carlsson

No, ma is tettem valamit a "szűkebb környezetemért", jó éjszakát,
Janó