[Tajfutas] bocs, hosszú lett RE: visszatekintés 1970-2020

Hegedüs Ábel abel.terkep at chello.hu
2020. Dec. 10., Cs, 11:05:11 CET

Sziasztok

Csak a történeti hűség kedvéért:

Engem azért hívtak az Elnökségbe 1988-ban, hogy Aurél bácsi visszavonulása
után átvegyem a főtitkárságot.

A tagság mellett a(z egyszemélyes) Térképbizottság vezetője is lettem, ami
azért érdekes, mert én szerveztem a BTFSz első térképkiadását.

Aurél bácsi nagyon takarékosan gazdálkodott, így minden év végén volt
tartalék, amit el lehetett költeni.

Sikerült meggyőzni az Elnökséget, hogy 1988 végén ezt a pénzt térképkiadásra
költsük.

Ehhez kellett még, hogy, a térképészeti rendelet új kiadásában kiszúrtam,
hogy az 1:10 000-nél nagyobb méretarányú, 4 km2-nél kisebb térképek torzítás
nélkül kiadhatók. Ezért az engedély kérelemben a méretarányt 1:9999-nak
írtam, de az engedély már 1:10 000-re érkezett.

(Az ilyen finomságokra érzékeny Skerletz Ivánnak nagyon tetszett a dolog,
már nem ragaszkodott az MTFSz térképkiadási monopóliumához, csak azt várta
el, hogy jogszerű legyen a megjelenés.)

Három A4 méretű térkép jelent meg: a Fekete-fej (Bp E1) és a Péter-halom (Bp
E3) első kiadása, meg a Kakukk-hegy felújítása (Bp E2) .

Az egységes (ma is vállalható) dizájn,  a térképek szélének rendes
kidolgozása az én munkám, de "szokás szerint" késve készültem el, ezért a
térképek csak 1989 elején jelentek meg (ezért van a sorry felirat a
térképen). Szerencsére az Aluterv nyomda kiadta a számlát decemberben.

Megjegyzem még, hogy a Fekete-fej az első és egyetlen hazai tájfutó térkép,
ami hazánkban karcolással és negatív maszkolással készült (ennek részleteit
majd máskor).

Ezt a technikát a Harvey's cégnél sajátítottam el, amikor feketemunkás
voltam Skóciában és a felszerelést is ott szereztem be.

Aurél bácsi viszont jelezte nekem négyszemközt, pontosabban egy
telefonbeszélgetésünk alkalmával, hogy neki nagyon fontos a főtitkári
pozíció, mert ez a pénz kell a megélhetéséhez. Ezért gyorsan lemondtam,
nehogy azt higgye, hogy a pénzére pályázom.

Az Elnökségi tagságot és a térképbizottságot Mets Miki vette át, térképek
sorát adta ki és máig a BTFSz oszlopa.

A főtitkár pedig Aurél bácsi után Vass Laci lett, aki sokkal jobban
teljesített, mint én tettem volna, ha voltak is vitatott módszerei és
döntései.

Tulajdonképpen csak azt akartam írni, hogy a bizottságvezetőkről külön
táblázat kéne, ebben csak az Elnökség maradjon.

Ábel