[Tajfutas] Nógrád Nagydíj - Tanácsköztársaság ev.

Péter Gombkötő oldgombi at gmail.com
2020. Ápr. 12., V, 11:28:03 CEST

Sziasztok!
Az NN térképtörténete levelek juttattak eszembe egy régi, az1960-as évek
közepéről-végéről szóló történetet. A salgótarjániak nagy versenye ebben az
időben a Tanácsköztársasági ev.-nek nevezett verseny volt, talán lehet az
NN elődjének tekinteni.
Az egyik évben Szőnyi Laci bácsi és én voltunk az ellenőrzőbírók. Amikor
egy télvégi vasárnap leutaztunk a pontokat ellenőrizni. Kaptunk két
térképet, a megyei szövetség pecsétjével a hátoldalán, aztán ezzel mentünk
ki a terepre. A verseny Karancslapujtő és a Karancs között volt, Laci bácsi
ment a falutól K-re lévő pontokra, nekem néhány kieső, távolabbi és a
meredek oldalban lévő pont jutott. Megbeszéltük, hogy hol találkozunk a
munka végeztével.
Én egy kicsit előbb végeztem, és a megbeszélt helyen sétálgattam fel-alá,
mivel még hideg volt. Ez feltűnt valamelyik helybéli buzgómócsingnak, és
bejelentett a határőrségnek. Meg is jelentek a határőrök, igazoltattak, és
megkérdezték, miért vagyok itt. Elmondtam, felmutattam a megbízólevelet meg
a lepecsételt térképet. És lássátok a pecsétek hatalmát, megnyugodtak, hogy
nem vagyok határsértő, sem diverzáns, és békén hagytak.
Békés ünnepeket mindenkinek.
Oldgombi