[Tajfutas] Kereszt(ény) üldözés ?

Miksi-TIPO tipomiksi at chello.hu
2019. Már. 11., H, 14:07:01 CET

Sziasztok!

Azért tegyünk egy kis rendet a fejekben!

Az 1990 után kiadásra kerülő magyar és IOF tájfutó térképek jelkulcsa c.
kiadványban:

                532 Sportpálya

                533 Lőtér

                534 Kereszt, sír, temető

A tájfutótérképek nemzetközi szabványa (ISOM <2000>) c. 2011. évi
kiadványban:

                531 Lőtér

532 Sír (NEM kereszt !!!), a részletezés: "egyedülálló, kővel vagy
emlékművel jelölt sír". Az angol eredetiben GRAVE, a magyarázat azonos.

                Kiegészítés: "A temető is a sír jelével ábrázolható"

Magyarországon - és valószínűleg sok más európai országban is - a turista
térképektől átöröklött hagyomány lehetett az útszéli keresztek ábrázolása
önálló (kereszt) jellel.

És végül - mivel egyetértek vele - idézem Skulót:

Ha valaki egy hazai versenyre készített térképen megtartja a keresztet,
szerintem nem lesz belőle probléma. Én az amúgy is zárt (olívazölddel

jelölt) temetőket valószínűleg továbbra is fel fogom turbózni vele, a szóló
kereszteket egyéb helyeken meg eddig is inkább az X-szel jelöltem (ha
egyáltalán volt akkora, hogy érdemes volt felvenni).

Miksi