[Tajfutas] pálya hosszak

Tóth Károly toth.karoly1 at upcmail.hu
2019. Jan. 7., H, 16:29:44 CET

Sziasztok !

Néhány késő őszi verseny pályájának teljesítése után úgy gondoltam, utána
nézek,

miként valósul meg versenyeinken a kategóriák számára javasolt győztes idő
és a realizálódott győztes idő összhangja.

Régebben elutaztunk egy két napos versenyre, lefutottunk két kemény
normáltávú pályát.

Volt mire emlékezni, a versenyek nagy része igazi kihívást jelentett.

Most mi a helyzet ?

Egy több napos verseny esetén jó, ha egy normáltáv van, de az az egy
legalább tényleg lenne normáltáv.

Kíváncsiságból összeszedtem néhány tavalyi versenyre vonatkozó tényt.

Több olyan verseny is volt, ahol a pályakitűző a pályák megtervezését
megelőzően nem nézte meg

az adott (vagy hasonló) terepen korábban futott győztes idők kilométer
átlagait.

A mezőny erősségét általában meg lehet tippelni.

Az is lehet, hogy kényelmi szempontokból lettek alul tervezve a pályák.

Sajnos csak a saját korosztályom pályáival volt lehetőségem foglalkozni, de
azért ebből is le lehet vonni néhány következtetést.

Megfelelő hosszúságú pályákat a több évi tapasztalat szerint most is a
Postás, Honvéd, Kalocsa Kupán kaptunk.

A Postáson gyakorlatilag az egész mezőny kiszállt a technikás terepen,
illetve a növényzet sűrűsége miatt kevésbé
jöttek ki a futó gyorsaságból adódó eltérések.

Ezen a három versenyen is csak egy-egy normáltáv volt.

Mivel mostanában a kiírt kategóriák száma lassan közelíti az indulók számát,
így nem magyarázható ez a trend azzal, hogy

nem mindenki akar összeesni egy pálya teljesítését követően.

Kétségtelen, hogy a rövidebb távok esetén jóval kevesebb terepi munka van,
kisebb területet kell bejárni stekkeléskor, felvezetéskor, bontáskor.

Én szeretném, ha az őszi versenyekkel ellentétben legalább a normáltávon
kapjunk a saját korosztályunknak megfelelően tervezett pályát,

a javasolt győztes idő minél jobb megközelítésével.

Akiknek a hossz esetleg meghaladja a kényelmi komfortját, általában
választhat a Br és nyílt pályákból.

Mellékeltem egy normáltávú versenyek adataiból összeállított táblázatot,
különösebben nem hiszem, hogy magyarázatra szorul.

Üdvözlettel:

Tóth Karesz

---