[Tajfutas] MTFSZ alapszabály módosítás - jogi észrevétel

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2019. Feb. 21., Cs, 15:38:35 CET

Sziasztok,

Jogi észrevételem lenne az alapszabály módosításához (miközben elvetem,
de ez nem jelent semmit), ezért a *jogban járatos listaolvasók
segítségét kérném.*

Véleményem szerint a MTFSZ alapszabály módosítási javaslata/indoklása
<http://tajfutas.hu/hirek/12-altalanos/1695-februari-elnoksegi-ules-7>
téves, nem jogszerű.

Röviden azért, mert nem plusz szavazati jogot kell biztosítania egy tag
küldöttjének, hanem több küldött részvételét (ami egyben szavazati jogot
is jelent) kell biztosítani egy tagszervezetnek.

Lásd. pl. a magyarázatban hivatkozott Magyar Úszó Szövetség
alapszabályának 12§-át
<https://musz.hu/wp-content/uploads/2018/10/Alapszab%C3%A1ly-v%C3%A9gleges%C3%ADtett-2018.pdf>.

Ezt támasztja alá a Sporttörvény (2004 évi I. törvény) 24§ b) pontja is:

/b)/amennyiben ezt az alapszabály lehetővé teszi, egy tagszervezet több
képviselőt, illetve küldöttet is küldhet a közgyűlésre, illetve a
küldöttgyűlésre;

Tehát személyesen a küldötteknek (1 - max 5. fő tagonként) kell jelen
lenniük a közgyűlésen és nem egy küldöttnek 1 - max. 5 szavazati joggal.

Az előterjesztést valszeg át kellene dolgozni és a az alapszabály 14§(1)
(A Közgyűlés határozatképes, ha a *tagok* több mint a fele jelen van.)
pontjában a tagok kifejezést *küldöttekre* kellene változtatni és ezzel
minden sínre kerülhet.

A tagság majd eldönti – megszavazza-e a vagy sem!

Üdv,

Janó, aki keresi az MTFSZ honlapján a^// sportszakemberek képesítési
követelményeit és feladatait tartalmazó szabályzatot (Sporttörvény 23§ g
pont)