[Tajfutas] holtverseny és HK

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2019. Aug. 24., Szo, 12:16:22 CEST

Sziasztok!

A versenyszabályzat 21.2.3. pontja foglalkozik a holtversenyekkel.

Ma már csak annyi szerepel itt, hogy "Tömegrajtos vagy időkiegyenlítéses
versenyen a sorrendet célbírói döntés határozza meg."

Korábban tételesen benne volt a szabályzatban, hogy holtverseny ilyen
versenyeken nem is lehet. Úgy emlékszem, a 2012-es HOB után került ki,
ahol maga az ellenőrzőbíró volt a célvonalon álló bíró, és ő sem tudott
dönteni az egyik kategória első helyéről két - egymással valóban
versenyző - futó között.

Az a gyanúm, hogy a HK utolsó napján nem volt célbíró, ami mindenképp
hiba. Megjegyzem, eddig ez az egyetlen hiba, amit találtunk az 5 napos
versenyben, ami azért elég jó teljesítmény a rendezőség részéről.

Viszont ha nem volt célbíró, akkor szerintem nincs jobb megoldás, mint a
mért időkre hagyatkozni. Egy előre megbeszélt eredményt manuálisan
rögzíteni mégiscsak túlzás lenne.

Ami viszont szerintem fontos tanulság itt, hogy ez és a másik két
holtverseny is azt mutatja, hogy igazából nincs igény a versenyzők
részéről az utolsó napi időkiegyenlítésre. Ami pedig plusz munka a
rendezőknek, tehát ezzel kár szenvedni a későbbi Hungária Kupákon.
Szerintem egyébként is értelmesebb két vagy háromfutamos versenyek végén
csinálni időkiegyenlítést (lásd Tavaszi Szpari Kupa), 4 futam után
általában már túl nagyok a különbségek.

Sőt, nekem úgy tűnik, hogy ma már nagyítóval kell keresni a mezőnyben
azokat, akik versenynek tekintik a Hungária Kupát, és nem
szabadidősport-programnak. Erre utal a kísérőversenyek folyamatosan
növekvő népszerűsége, a BR kategóriák terjedése a szenior mezőny felé,
és a nyíltban indulók magas száma. Néhány gyerek-kategória lehet a
kivétel, de a felnőtt A/E mezőny sem erre készül már, hanem csak
felkészülési eseménynek tekinti a megszámlálhatatlan mennyiségű OB-ra és
világversenyre.
Ez megint csak lehetőséget adhat egyszerűsítésekre a rendezői oldalról,
pl. eleve kevesebb kategóriát írni ki, vagy előre rögzíteni a
pályaegyezéseket, és az alapján csinálni a rajtot, rajtlistát.

Üdv,
Skuló Marci