[Tajfutas] Hegyi vs. tájékozódási futás a Kossuth Rádióban

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2018. Nov. 30., P, 09:25:13 CET

A családi zöld sport imidzs nagyon is működik.
Sólyom is írja, hogy próbáljunk átcsalogatni embereket az ún. terepfutók
közül, de én még egyetlen egyet sem láttam, akit sikerült volna. Pont
azért, mert nem szeretnek letérni az ösvényekről, ill. tájékozódni.
Ellenben Hegedűs Béla be tud vonzani tök új, korábban nem is sportoló
családokat a kisversenyein, amikor egy játszótér mellé telepíti a VK-t.
Arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi kormány alatt az állami
támogatások terén is egy jó pont a sportág családi profilja.

Amúgy volt már, hogy nem tájfutók szerveztek tájékozódási jellegű
futóversenyt a Pilis/Visegrádi-hegységben. 2014 őszén a 'Transzpilis
Maraton' arról szólt, hogy Piliscsabáról el kellett futni Dömösre olyan
útvonalon, ahogy akartál, illetve vissza. 21 férfi és 5 nő vett részt
rajta, és ebből csak 3-an voltunk tájfutók. Sajnos később elhalt, a
következő évben áttették Visegrádra a fordítópontot, ami egyrészt már
ultra kategória, másrészt sokkal egyértelműbb az útvonal. Később meg már
elég energia sem volt komolyan megszervezni.

Üdv,
Skuló Marci