[Tajfutas] Hegyi vs. tájékozódási futás a Kossuth Rádióban

c-sport at silva.hu c-sport at silva.hu
2018. Nov. 30., P, 07:13:16 CET

Sziasztok
A „terepfutók” egy részével (sajnos ők ott a hangadók) az  az a baj, hogy azt hiszik ők tojták kolumbusz tojását.
Még arra sem képesek, hogy a  terepfutás szót helyesen értelmezzék mivel amit ők csinálnak az ösvényfutás. Ha nincs kirajzolva a pálya a földön végig akkor már hisztiznek, hogy nekik mi mindenre kell figyelniük a futáson kívül és elájulnak, ha kapnak egy kis gumicukrot a frissítő állomáson. Én is megválogatom hova vagyok hajlandó elmenni futni, és mint Jnakó Tomi nincs az a pénz amitől korpásodik a hajam. :)
Amiket én is szoktam csinálni Trail multINavigátor futásokat ott is próbáltam a induló és célpont megadással ösvényeken lehet szabadon választva eljutni a célig meg vissza. ahol semmi mást nem kellene tenniük, mint az előre megadott két pont közt mindenki megtervezi előre hogy megy egyszer–kétszer lefutja  a saját útvonalát akár csinál alternatívákat és megnézi melyik a szimpatikusabb aztán versenyez. Sőt ma már a GPS-es órákba be lehet tölteni előre az útvonalat és jelez az óra he nem jó helyen fordulsz. Ezen a versenyen sem mernek elindulnia  „terepfutók”

Az helyzet, ha egy tájolót a kezébe adsz meg egy térképet, az már nekik bonyolult és nagyon kevés aki hajlandó  megpróbálni megszeretni is a tájékozódást akár gyalogosan akár futás közben .

A terepfutas.hu pedig egy most még sikeres vállalkozás, de már akik voltak a rendezvényein nem minden esetben kívánkoznak oda vissza.
állandó kizárások, felesleges, szabályok tömkelege, csak azért, hogy komoly nagy versenynek tűnjön, azokban akik futni szeretnek, ott is visszatetszést kelt.

Szóval szerintem Dobogókői futás maradjon olyannak amilyen, mert szalagos futásból Dunát lehet rekeszteni.

Üdv Guttmann Zoli

multINavigátor – futók terepfutók boltja <https://multinavigator.hu/termek_list.php?id_menu=1031>  – ma még tart utoljára a novemberi blekkFrájdély