[Tajfutas] FW: Sítájfutó OB-k a RouteGadgeten

Kálmán Kinde kalman.kinde at gmail.com
2018. Már. 5., H, 11:03:46 CET

Kedves Viktor, sporttársak,

Nagyszerű volt a hétvégi verseny, nagyon örülök, hogy sikerült egy kicsit
sí(táj)futni végre. Tavaly egyáltalán nem jött össze. Nehéz készülni erre a
szakágra a benne rejlő nagyfokú bizonytalanság / kiszámíthatatlanság miatt.
Talán ez az oka annak, hogy ritkán jön össze teljesebb mezőny.

A fentieken túl azért ragadtam "tollat" mert a tudatos átvágásokra
tervezett pályákkal kapcsolatban már tegnap megfogalmazódott az a
versenyzői vélemény - a Szász családdal is egyeztetve - hogy ezt nem
sportszerű alkalmazni. Ugyanis más feltételekkel vág át az élen induló
versenyző illetve a mezőny végén rajtoló. Nem szeretnék telhetetlennek
tűnni, de nyilván gazdagabb nyomhálózattal könnyebb technikásabb pályákat
tervezni, levágások nélkül.

Így vagy úgy ez a sport döntő részben a sífutó technikán múlik, nehéz bele
tájékozódási feladatot csempészni. Leginkább az útvonal-választások
jöhetnek szóba, amihez hosszú távú futamokon a hosszú átmenetek adnak
általában több variációs lehetőséget. Annak idején, amikor ismerkedtem a
sportággal a hargitai fennsíkon még gépi segítség nélkül fektették a
nyomokat. Ugyan korcsolyázni nem lehetett - egy két esetleges dózer utat
leszámítva - de így is kellően gazdag nyomhálózat született. Több volt a
rendező, és sokkal több a versenyző is. És a telek is kiszámíthatóbbak
voltak.

A tanulságokkal együtt nagyon köszönöm a rendezőség elkötelezettségét és
rugalmasságát, és alig várom, hogy újra sítájfuthassunk :-).

Üdv.,
Kálmán