[Tajfutas] versenykiírás vs. invitation

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2018. Feb. 7., Sze, 08:01:49 CET

> Visszatérve például lehet hogy valaki két verseny között vacilál, mivel a
> terep adott, csak azzal tudjuk növelni annak az esélyét, hogy a miénkre
> jön, hogy nagyobb élményt adunk, reklámozzuk a versenyt, hogy legyen
> "brand"-je

Szerintem jobb, ha nem reklámozzuk, vagy ha mégis, akkor csak a valóságnak
megfelelően! Nem egyszer jártam úgy reklámozott versenyekkel, hogy a terep
egyáltalán nem olyan volt, amilyennek reklámozták. Mint manapság az élet
sok más területén is, érdemes hazudni, mert több lesz a bevétel. Ez azonban
az ügyfelek (itt: versenyzők) becsapása. Nem hiszem, hogy ilyen családias
közegben, mint a tájfutók közössége, helyes volna az efféle hozzáállás a
rendező egyesület részéről.

Csatlakozom viszont ahhoz a javaslathoz, hogy a rendezőség szánjon plusz
1-1 órát a kiírásra és az értesítőre. Legalább annyi időt, hogy még egyszer
gondosan olvassák át. Szerintem erre azért is szükség van, hogy ne
maradjanak benne hülyeségek - már bocsánat a durva kifejezésért.

Emlékszem pár esetre, hogy az előző évi hasonló dokumentum átírásával
készített értesítőben bent felejtettek, és nem írtak át olyan adatot, ami
az aktuális évben már nagyon-nagyon nem stimmelt.

Nincs szükség semmitmondó (vagy pláne, valótlan) közlésekre sem. Például a
szállításra vonatkozóan. Ha egyszer nincs szállítás - senki és semmi nem
írja elő ennek a megindoklását. Az én olvasatomban a versenyszabályzat
szerint csak akkor kell írni a szállításról, ha van szállítás, és nem kell
semmit írni róla, ha nincs.

Kedvenc vesszőparipám, de megírom újra, ha sokan meg is haragszanak ezért
újra. Gyakori szöveg, hogy "szállítást nem szervezünk, mert a cél
tömegközlekedéssel megközelíthető", - vagy ehhez hasonló. Ám az ilyen
közlekedési lehetőséget hétköznapra nézik meg, a verseny viszont hétvégén
(esetleg hosszú hétvégén) van, amikor az ég világon semmilyen menetrend
szerint közlekedő eszköz nem megy az adott településre.

Ugyanilyen hiba az előbbi fordítottja. Megírják, hogy kérés esetén
biztosítják a szállítást - olyan versenyekre, ahol a vasútállomástól 2-300
méterre van a cél, és a verseny napjára jó vonat közlekedés van. (A parkoló
esetleg ennél távolabb van.) Akinek nincs ideje, hogy vonathoz igazodjon,
az úgysem onnan kér szállítást, ahonnan a rendezők biztosítják, hanem a
levelező lista vagy hasonló eszköz segítségével a lakóhelyétől keres
fuvart  a versenyre.

Üdv:
Kéri Gerzson