[Tajfutas] Diákolimpa a sportág népszerűsítéséért

Márk Gárdonyi mark.gardonyi at gmail.com
2018. Dec. 18., K, 21:52:10 CET

Tóth Károly <toth.karoly1 at upcmail.hu> ezt írta (időpont: 2018. dec. 18., Ke
18:56):

> Sziasztok !
>

> Kicsit (nagyon) eltúlzottnak tartom a sírva beérkező gyerekek hadáról
> szóló alábbi bejegyzést. Ahol komoly utánpótlásbázisok vannak, ott
> szerintem nem sok ilyen gyerek jut tovább a megyeiről az országos
> diákolimpiára. Nyilván lehet síró gyerek is, és ha van, akkor egy is sok.

Valószínűleg pont abból erednek a problémák, hogy egy-két megyében néhány
kategóriában nagyon kicsi a mezőny és ezért szinte mindenki tovább jut. Az
a baj, hogy évekkel előre nehéz megmondani, hogy hol fordulhat elő ilyen,
így a rendszert lehetetlen jól kalibrálni.

A megyei diákolimpiákon véleményem szerint a pályáknak lehetőleg a szalagos
> pályákra vonatkozó követelményeknek kellene megfelelniük, még a 15
> éveseknél is.

Abszolút egyetértek.

Tehát a pontok ne legyenek túl nehezek, de legyen útvonal választási
> lehetőség. Aki sikeresen be tudja vállalni az átvágásokat, az verje meg a
> többieket,

de aki körbe fut vezetővonalon, annak is legyen meg a sima pontfogás
> élménye. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy csupa útelágazás pont legyen,
> de ne legyenek a pontok vezetővonaltól messze. Ez szerintem a „C”
> kategóriás pályák koncepciója.
>
> Az Országos Diákolimpián is lehetne ilyen pályákat csinálni, és a menők
> így is nyernének, nem borulna a papírforma.

Ennek az az akadálya, hogy a Bajnoki Szabályzat szerint az OD a bajnoki
rendszer része. Vagy ki kell venni a bajnoki rendszerből, vagy legalább egy
bekezdést kell adni a Bajnoki Szabályzathoz ami a OD pályák nehézségéről
rendelkezik.

Ennek persze óhatatlanul az lesz a következménye, hogy az OD presztizse
esni fog. De ez talán bevállalható ár tekintve, hogy az élversenyzőknek ott
van másik 9 országos bajnokság.

 Persze az edzők testnevelők felelőssége is , hogy milyen felkészültséggel
> engednek ki gyerekeket a pályára.

Így van. Alapvetően ez az ő felelősségük. Lehet az OD pályákkal kapcsolatos
elvárásokat a jövőben változtatni, de ez nem menti fel azokat, akik idén
vagy tavaly felkészületlen versenyzőket küldtek ki az erdőbe.

Üdv,
GM