[Tajfutas] HOB 2018

István Zsebeházy zsebeisti at gmail.com
2018. Ápr. 21., Szo, 09:18:46 CEST

Bocsánat, esküszöm az utolsó, aztán leszállok a témáról és abbahagyom a
szenioroskodást. :) Szóval elolvastam a HOB elnöki jelentését és jót
mosolyogtam, mert hát ennyi blődséget rég olvastam. Igaz, nem is nagyon
szoktam elnöki jelentéseket olvasni, szóval lehet, hogy mindegyikben ilyen
csacsiságok vannak.

Csak néhányat idézek:
"A hosszútávú versenytáv rendezésére alkalmas a terület"
Hát ööö... mondjuk úgy, hogy nemigazán. Azért mert már rendeztek rajta
HOB-ot, és Thermenlandot az nem jelenti azt, hogy a hosszútáv szakmai
követelményeinek megfelel. Útvonal választási lehetőség igen-igen csekély
volt (mint ahogy 1995-ben és 2005-ben is), nem is nagyon lehetett, hisz 49
pont az giga sok, kevés hosszú húzásra ad lehetőséget, bár értettem az
okokat, hogy történjen valami ahhoz valóban ennyi pont kellett. De akinek
ez nem elég, csak nézze meg RouteGadget-en az F21A-s pályát és megérti
miről beszélek (kvázi összpontos térkép). Ráadásul volt két olyan pont a
pillangókon túl, amit kétszer is fogni kellett, mert már kínosan nem
lehetett volna kihozni a távot. Ez szerintem nem azt támasztja alá, hogy
alkalmas lett volna a terület. Persze ez nem változtat azon a tényen, hogy
az erdő szép volt, szívesen jövök ide máskor is futni/tájfutni.

"Több kategóriában is volt térképcsere. Ennek oka... és a versenyzőknek ne
kelljen hatalmas lepedőket cipelniük a verseny idején"
Nem kellett volna, az egész térkép sem lett volna lepedő. A 10milákon A2-es
térképpel szoktunk futni, na az lepedő! :) Itt az egyedüli ok valóban az,
hogy ne legyen katyvasz a 49 pont kiolvasásánál, ami tovább erősíti, hogy
kicsi volt a terület egy HOB-ra.

"Az ellenőrző pontokat ellopták, mert bizonyíthatóan ki voltak téve"
Leszögezem, bár az eset furcsa, én elhiszem, hogy ellopták! Viszont nem
tudom hol a bizonyíték erre. Az, hogy egy felvezetői kiolvasásnál ott a
cetlin és a felvezető azt mondja kirakta, az mégis mit bizonyít? Ettől még
nyugodtan hibázhatott a rendező (pl. rossz helyre rakta a pontokat). Még
egyszer mondom nem vonom kétségbe a sztorit, bármilyen fura is, de nem
látom itt mi a bizonyíték.

És a végére a kedvencem: Az ellnöki jelentés kitér arra is, hogy milyen
idővel nyerték a kategóriákat, beleértve az F/N 18-20-21-et is! Most akkor
mégis csak voltak értékelhető eredmények? :)

Tudom, ezzel most feladtam magamnak a leckét, mert a legközelebbi OB
rendezésünknél minden apróságba bele fogtok kötni és szét fogjátok ekézni,
úgyhogy felkötöm a gatyeszt. :)