[Tajfutas] OB reform javaslat

Mézes Tibor Sólyom gocsejktfe at gmail.com
2018. Ápr. 21., Szo, 08:20:44 CEST

Sziasztok!

Itt a folytatás.
Már egy ideje benne van a fejemben. Ez a mostani HOB kihozta.

Az OB rendezést a kiváltságosok pályázat útján nyerik el.
Amiről nem tudunk okat. Ki milyen pályázatot adott be? Sosem kerül
nyílvánosságra.
Az is felettéb titkos, hogy kik adnak be pályázatot. Csak sejteni lehet
abból, hogy kik kapják meg a levelet, hogy ki nyert.
Mindig vannak egyesületek, akik 2-3 évente rendezhetnek OB-t és mindig
vannak, akik pályáznak és nem nyernek.

Pl két éve beadtuk a pályázatunkat ÉOB rendezésre. Csak mi egyedül erre a
versenyformára. A bizottság megkérdezett egy klubot, hogy rendezi-e, de ők
nem vállalták. Míg végül egy harmadikat sikerült rábeszélni a rendezésre.
Aki már olvasta a pályázati adatlapot az tudja, hogy nem tér ki
finomságokra. Szerintem a kérdés már az első sornál eldől, hogy ki adja be.
A terep jellemzői alapvetően lényegtelenek, mert úgyis máshol lesz
rendezve. Az hogy klub és területi rotációban legyenek megrendezve a
bajnokságok nem valósul meg.

Azt akarom itt elmondani, hogy ez a történet elég sejtelmes.

Hogy mi miért nem nyertünk még el OB pályázatot?
Lehet, hogy bénák vagyunk és azért.
De mi még sosem "próbálhattuk" meg.
Persze vannak itt kipróbált harcosok, akik rossz helyre kitett pont után
egy-két év múlva újra kapnak feladatot.
Talán ez a büntetésünk, hogy túlságosan rendszer kritikus vagyok. Hogy
teljes mellszélességgel beálltam Paskuj Matyi mögé. Azóta sem változott
semmi. Haladunk a langyosvízben, míg más sportágak fejlődnek.
Vannak akiknek eddig is jó volt így és ezután sem akarnak változást.
Hiába a szép sportágfeljesztési tervek, amikor az elnökség egy tolvonással
kiírtotta hétfői versenysorozatunkat, mert bizonyos emberek szerint abból
akartunk meggazdagodni. Csak taglétszámot szerettünk volna növelni.

Az igazolt versenyzők száma évről évre stagnál. A lemorzsolódás óriási.

Mi a baj a mostani OB rendezési rendszerrel:
Hogy mindig "ugyanazok" rendezik, a kicsi kluboknak esélyük sincs. Ezért
mindig ugyanott van. Pár éve, amikor itt volt a HOB Zalában sokan
mondtátok, hogy milyen messze van és nekünk milyen jó, hogy egyből
hazaérünk. Igen, akkor egyszer és éveken keresztül máskor sosem. De ezt
elmondhatják pl Debrecenben is.

A minőség mindig változó, néha rossz.

Azt javaslom, hogy minden OB rendezője az MTFSZ legyen.
Kiépítve egy összeszokott profi stábot, akik kiegészülnek az adott régióból
segítőkkel. Pályakitűző, ellenörző bíró, felvezetők, stb felkérése az adott
régióból.
Lenne egy protokoll, amit mindig meg lehetne tartani a lebonyolításban.
Lehetne központi szponzorokat is szerezni.
A rövid OB nyereségét be lehetne tenni az ÉOB-ba és az is színvonalas
lenne. Ki  lehetne egyenlíteni kölönböző OB-k közötti különbségeket.
Központi forrásból elkészült térképek, amit az adott régió utána
kedvezményesen használhatna.
Bevétel a szövetségé. Ez növelné az UP támogatást, a válogatott támogatást.
Azonos árak.
A központi szereplők megfizetése.

Nem ezen az egy ROB-on szeretne meggazdagodni az egyesület.
Az MTFSZ nem szeretne nagy nyereséget realizálni a rendezésből.
A rendezők profivá válnának.
Egységes szemlélet, egységes színvonal, egységes protokoll.
Az OB rendezés előnyeit minden tájfutó élvezné.
Valódi létszámnövekedés.

Szeretem a tájfutást, a tájékozódási futást. Ha nem szeretném, már régen
itt hagytalak volna Benneteket. Még azt is elviselem ezért, hogy sok
jogtalan kritikát kapok.
Szerintem túl kellene lépni azon, hogy valaki győz és valaki le lesz
taposva.
Nyugodtan játszhatnánk Win-Win játszmákat is.

Üdv:
                            Sólyom
+3620/472-0056

*1% Neked kicsi figyelmesség, nekünk nagy lehetőség! 1%*

*18967975-1-20*

*Göcsej Környezetvédő, Tájékozódási és Futó Egyesület*

további infók:
Keresd az egyesületet a facebookon!
<https://www.facebook.com/gocsejktfe/?fref=ts>