[Tajfutas] HOB 2018

Balázsné Krasznai Orsolya bakrorsi at gmail.com
2018. Ápr. 20., P, 22:15:43 CEST

Kedves Olvasók!

Mint az elnökség tagja, és a többséggel szavazó, szeretném megindokolni a
döntésemet, hogy ne kelljen találgatnotok:

1. Olvastam Viktor felvetését az őszi újrarendezési felajánlásról, nem
azért szavaztam így, mert nem vettem figyelembe, hanem azért, mert más
szempontokat is mérlegeltem. Leginkább azt, hogy az Elnökség megkérdezte a
bajnoki pontverseny 1-5.helyezett edzőinek és élsportolóinak véleményét,
akik egyhangúan az újrarendezés ellen voltak. A hosszú, fárasztó szezon
után nem tudnak/akarnak még egy ilyen extra megterhelésre felkészülni.
Ennek ellenére örülünk az őszi Tájfutó Maratonnak, menjen mindenki, akinek
kedve van, én is ott leszek, de bajnokságnak már nem megfelelő.
Egyébként az elnökség azért várt ennyit a döntéssel, mert azt a
Versenybíróság elnökének és ellenőrző bírójának jelentésének tudatában
szerette volna megtenni. Ez a két jelentés megtalálható az MTFSz
Adatbankban, a verseny adatlapján.

2. A nevezési díj visszafizetésének kérdésében szerintem mindenki a
lelkiismeretének megfelelően döntött. Én például arra gondoltam, hogy vis
maior esetén igazságosabb mindenkinek egy kisebb kárt bevállalni, mint a
rendezőknek egy óriásit. Azoknak a célzásoknak, miszerint nem ellopásról
volt szó, azért nem látom alapját, mert lehetetlennek tartom, hogy
stekkelésnél, ellenőrző bírói kontrollnál, két felvezető fázisnál és
élesítésnél nem vette volna észre senki a hiányt. Így felmerül a rendezők
célzott ellehetetlenítésének szándéka is, amit ezzel a döntéssel
megelőztünk, legalábbis anyagi értelemben.

Egyéb felvetésekre: azért ez nem teljesen kidobott pénz volt a résztvevők
számára, mint egy elmaradó verseny, azért a többség végigment, egy jó edzés
volt, és szép helyeken jártunk.
Az elmosott Diákolimpiát a Tipo valóban újrarendezte, de az is arra volt
tapasztalat, hogy nem teljes értékű egy ilyen pótlás, mert nagyon foghíjas
volt a mezőny.

Szerintem a rendezők felől esetleg felmerülhet másik versenyükön ingyenes
indulás a kárvallottaknak, de ez az ő dolguk.

Krasznai Orsolya