[Tajfutas] Diákolimpia sprint

Marosffy Dániel marosffy at interface.hu
2017. Május. 30., K, 14:49:42 CEST

Tekintettel arra, hogy útvonalválasztás is van, illetve minden pályánál
elég macerás lemérni a vételútvonal hosszát, kíváncsi lennék, létezik-e
valami elfogadott becslés a légvonaltáv illetve a futott táv közötti
összefüggésre?

Tájbringában ugyanis - ahol hasonlóan markáns ez a probléma -
tapasztalatok alapján évek óta 1,5-tel szoktuk szorozni a légvonaltávot
és azt megadni tekert távnak. Az esetek nagyon nagy részében stimmel is.

Szerintem városi környezetben nagyon hasonló a probléma, így ez akár
működőképest is lehet, akkor pedig a pályakitűző könnyebben tud
tervezni, a versenyzők pedig felkészülni. (Persze, a nagyon
lelkiismeretes rendezőket ez ne tartsa vissza a méréstől.)

D.