[Tajfutas] A két legintelligensebb magyar diáklány tájfutó!

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2017. Jan. 21., Szo, 18:12:50 CET

Szuper! Gratulálok a lányoknak! Továbbá baráti viszonyt ajánlok nekik a
facebookon. :-)

Én már többször kifejtettem azt a véleményemet, hogy szerintem a sikeres
tájfutáshoz olyan magas intelligencia kell, hogy a tájfutók legalább 90%-a
Mensa HungarIQa tag lehetne, ha részt venne a megmérettetésen. Pár szót
azért hozzátennék a cikk, azon mondatához, hogy a teszt feladatai
betanulhatatlanok.

Az IQ tesztek írásához is lehet edzeni, gyakorolni. Lehet, hogy ez nem
egészen sportszerű, de nem tilos. Aki reális IQ eredményt akar magáról, az
ne tegye. Kivéve, ha a tesztíráskor fellépő lámpaláz, indiszponáltság,
fáradtság, betegség vagy hasonló ok miatt attól fél, hogy a teszt eredménye
rosszabb lesz annál, mint amit megérdemelne.

Az edzés lehet elméleti és gyakorlati. Az utóbbival kezdem. Gyakorolhatunk
a Mensa egyesület honlapján található adaptív IQ teszt elvégzésével. Ez
akárhányszor megismételhető.

https://mensa.hu/tesztiras/online-iq-probateszt

Ez a teszt kifejezetten felkészülési célra lett kifejlesztve, Az itt
sikeres tesztíróknak javasolják a hivatalos IQ tesztírásra való
jelentkezést is.

Ez az adaptív teszt csak a 70 és 125 közötti IQ kimutatására képes. 70
alatti biztos nincs közöttünk senki, erről fölösleges beszélni, 125 fölötti
viszont reményeim szerint sokan vannak. Ők valamennyien azt a választ
kapják az adaptív teszt befejezése után, hogy legalább 125 IQ-val
rendelkeznek - akár pontosan 125, akár mondjuk 195 vagy még több a valódi
IQ-juk.

Az elméleti felkészítést viszont én szívesen elvégzem, ha lesznek rá
jelentkezők. Terveztem már egy ilyen elméleti felkészítést a saját
egyesületem tagjai, a szegedi bokorugrók számára. Ez betegségem miatt
elmaradt, a prezentációt sem készítettem még el hozzá, de tervezem továbbra
is, hogy elkészítsem, és valamikor előadjam Szegeden. Érdeklődés esetén
Budapesten is szívesen, vagy akár más városokba is elmegyek vele.

A tesztírás ára: Az adaptív, otthon saját számítógép előtt elvégezhető IQ
teszt ingyenes. A hivatalos IQ teszt fizetős, jelenleg 3000 forintba kerül.

Nem felvágásként, hanem mindössze a hitelességem bizonyítása céljából
megadom a saját eredményemet a több mint 10 évvel ezelőtt végzett hivatalos
IQ tesztről. Az eredményem >155, az erről kapott oklevéllel tudom
bizonyítani. Ez az eredmény még a 24-es szórású normál eloszlás használata
alapján jött ki. A ma használatos 15-ös szórású teszt szerint a régi 155 ma
kb. 134-nek felel meg, mivel 100+55x15/24=134,375.

Kéri Gerzson