[Tajfutas] Az olimpiáért

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2017. Feb. 21., K, 14:34:54 CET

Szia Tibor!

Ebben szerintem akkor lenne igazad, ha nem közpénzből kellene megvalósítani egy hazai Olimpiát. Ha magánemberek összedobnák rá a saját pénzüket, akkor valóban nem az lenne, hanem ezeknek az üzletembereknek a magánügye. Az érdeklődők pedig, akik ki tudják fizetni a belépő jegyet, boldogan mennének és szurkolnának, természetesen én is, ha megengedhetném magamnak a belépőjegyet, és a tájfutóknak meg különösen szívesen szurkolnék egy hazai olimipán, de egy Párizsin, vagy Los Angelesin is☺.
A szokásos finanszírozási feltételek mellett viszont egyértelműen politikai (azaz közös ügyeink közé tartozó)  kérdés, hiszen el kell döntenie az ország lakosságának, hogy ezt a közösbe befizetett pénzt diáksportra, oktatásra, egészségügyre, vagy másra kellene eldönteni. Ezt el lehet dönteni közvetlen módon, ill. választott képviselőinken keresztül. A szerencsés nyilván az, ha a választott képviselők a választóik értékrendje szerint döntenek hasonló kérdésekben, és akkor nem kell népszavazást tartani. Akkor van gond, amikor eltér a választók többségének, és a megválasztott képviselők többségének a véleménye, értékrendje. Ma szinte minden politikai kérdésben, így az olimpia kapcsán is ezt érzi az ember…

üdv. Viktor