[Tajfutas] váltóversenyek (és egy kicsit OCSB is)

miklos mets miklos.mets at gmail.com
2017. Feb. 18., Szo, 08:56:46 CET

A váltóval szerintem senkinek nincs baja, bár mint ezt többen
megállapították, az hogy három különböző képességű gyerek egyszerre
rajtol három, akár 10%-ban is eltérő pályára, egyáltalán nem hozza a
váltótól elvártakat, erre próbálkoztunk a tömegrajtos versenyekkel,
ami sokkal inkább alkalmas a "felkészülésre" bár van akinek az sem
tetszett.
A kérdés, ha már edző? A gyerek minősítés centrikus? Azaz semmi más
módon nem tudja az edző rávenni váltózásra, csak azzal hogy jó
rangsorpontot futhat? Akkor ott valami baj van. Ha pedig csak az edző
adja ezt a gyerek szájába- azt az orvosi rovatban kell majd elemezni.
De tegyük fel, a rangsorpont tényleg fontos egyeseknek.. Hogy
magyarázod meg annak a gyereknek, hogy egy másik kategóriabeli,
rövidebb, egyszerűbb pályán futott kevesebbet és ettől jobb pontot.
Asszem itt az MTFSZ elkövetett egy kommunikációs hibát. Szerintem a jó
megfogalmazás: azok a versenyek nem minősítőek, ahol az versenyzők
feladata eltérő. (nem a végrehajtás, mint pillangó, stb)
Tehát ha valakit a rangsorpont érdekel, legalább akkora, ha nem
nagyobb hibának tartja ha gyengébb teljesítménnyel jobb rangsorpontot
lehet futni, mint azt ha egyáltalán nem.
Akik meg a sportot szeretik, azok eljönnek váltózni, a váltó öröméért.
MM