[Tajfutas] ISOM2017-OCAD9 (OCAD12) szakmai cikk 2. rész

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2017. Dec. 5., K, 10:58:57 CET

Sziasztok,

A kőmezők, sziklamezők, gödrös területeket jelelő szimbólumok
használatának problematikája az OCAD programokban.

Sajnos nagyobb a baj ezeknél a jeleknél, mint amit Gábor leír. A fő ok
pedig az, hogy a program nem véletlenszerűen (random) rakja le a
pontokat, háromszögeket a területen belül, hanem a szabályostól
(reguláris) kicsit eltérő módon. Ez a pici eltérő mód viszont nem felel
meg aISOM2017
<http://orienteering.org/wp-content/uploads/2017/04/ISOM2017_20May2017_booklet-print.pdf>
elvárásainak. A pontok (legyen az barna vagy fekete, illetve fekete
háromszögek) lerakását követően ezek között jól látható rendezettség
tapasztalható. Vizszintes és ferde sorokba történő rendeződés, kis
kiingásokkal. Ezen a felületképzés mellett a kőmezők, gödrös területek
határán futó jelleghatárok, száraz árkok belemosódhatnak a felületekbe.

Az OCAD céggel folytatott levelezésemből az derül ki, hogy az
illegurális elhelyezés részükről jónak tűnik, viszont az IOF térkép
bizottságának vezetője arra hívja fel a figyelmet, hogy a OCAD program
jeleinek alkalmazását, minden esetben a rajzolónak kell mérlegelnie. A
rajzolói szoftverek készítői függetlenek tőlük. A*pontokat  jobb
egyenként elhelyezni *a térképen.

Magyarázó ábra mellékelve, és mintának egy már OCAD12-ben rajzolt
térkép, ahol jól kivehető a pontok szabályossága és jelleghatárral
történő összemosódása.

Az én javaslatom is az, hogy a mellékletben szereplő területeket lefedő
segéd szimbólumok használatát kerüljétek el.

A következő rész mottója: "Légy jóban egy OCAD12 program tulajdonosával."