[Tajfutas] pdf vagy doc

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2017. Ápr. 21., P, 14:03:53 CEST

Sziasztok!

A tájfutók számos listalevelében és fb írásaiban látom, milyen sokan írják
hibásan két szóba az "ugyanaz" szót és édestestvéreit, ezért kérem, senki
ne vegye rossz néven, hogy a listának válaszolok abból a célból, hogy
javítsátok a helyesírásotokat. (Akinek nem inge, ne vegye magára.)

Mivel nem szeretnék helyesírás tárgyában személyeskedni, ezért egy mai
levélre reagálva mindenkihez szólok, hogy az írásaikban, különösen azok,
akik üzleti levelezést folytatnak, a magyar helyesírásnak megfelelően
írjanak, és például az ugyanez, ugyanaz, ugyanannyi, ugyanígy, ugyanilyen,
ugyanolyan, ugyaninnen, ugyanonnan, ugyanitt, ugyanott, ugyanekkora,
ugyanakkora, ugyanő  szavakat ne írják két szóba.

Lásd: A magyar helyesírás szabályai, Akadémiai Kiadó, 2015., 122. pont (57.
oldalon), vagy a szótár részben az 546. oldalon.

Szégyellni nem nagyon kell annak, aki nem tudja, mert az online újságírás
művelői sem tudják. Általában hibásan írják, ők terjesztik a ragályt az
internet milliós olvasótáborához rossz helyesírással szólva, és ezért egyre
többen követik az ilyen hibás, 2 szóba írását az "ugyanaz" és hasonló
szavaknak. Vagyis eddig nem kellett szégyellni, csak ezután kell a levelező
lista tagjainak, mert én most szóltam ebben a levelemben.

Üdvözlettel:
Kéri Gerzson