[Tajfutas] verseny infók

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2017. Ápr. 19., Sze, 10:37:40 CEST

Sziasztok!

A versenykiírások egy tipikus hibájára szeretném felhívni a figyelmet.
Tudom, hogy egyre jelentéktelenebb kisebbségben vannak azok, akiket
érdekel, mert még elsősorban vonattal vagy autóbusszal szeretnek eljutni a
versenyekre. Mégis az a véleményem, hogy akármilyen kevesen vannak az
ilyenek, akkor sem kellene valótlan dolgot közölnie számukra a
versenykiírásoknak.

Miért is füstölgök? Sablon szöveg a versenykiírásokban: "Mivel a verseny
tömegközlekedéssel elérhető, szállítást nem szervezünk." Ám az a baj ezzel,
hogy nagyon gyakran olyankor is ez olvasható, amikor nem igaz.

Azt kérem a versenyrendezőktől, hogy ha ezt írják, akkor nézzék meg a
verseny időpontjára érvényes menetrendeket. Arra is figyelve, hogy hétvégi
verseny esetén ne a hétköznapi menetrendet nézzék. Több napos verseny
esetén pedig ne csak az első napra, hanem a többire is, mert szállást
ritkán lehet ugyanazon a településen szerezni, ahol a verseny van.

Ez a tévedés történt most is két közeli hétvégi rangsoroló versenyen,
mindkét esetben a vasárnapi futamra való eljutás a problémás. A Nógrád
Nagydíj esetében a gubancot valamilyen autóverseny és az emiatt szükséges
terepmódosítás utólag okozta, és már megbeszéltem a rendezőséggel, hogy
segítenek Kazárra eljutni, ami aznap tömegközlekedéssel nem elérthető, a
kiírással ellentétben.

Hasonló a helyzet a Honvéd Kupa vasárnapi futamával. Nem autóverseny miatt
és szombaton nincs is gond, mert van délelőtti buszjárat. Vasárnap, május
7-én viszont összesen két autóbusz megy oda, de az egyik hajnalban
7:05-kor, a másik pedig a verseny után 12:50-kor ér Csehbányára. Tehát
egyik sem alkalmas, vagyis a második versenynap tömegközlekedéssel itt sem
elérthető, a kiírással ellentétben.

Persze, akinek fontos, az általában meg tudja szervezni magának az eljutást
az ilyen versenyfordulókra tömegközlekedés híján is. Csak esetleg kicsit
elaltatja az embert, mert készpénznek veszi mindazt, amit a kiírásban
talál, és későn kezd más lehetőséget keresni.

Üdvözlettel:
Kéri Gerzson