[Tajfutas] Nemcsak színtévesztőknek kihívás

Török Imre toreny at freemail.hu
2016. Sze. 13., K, 21:25:14 CEST

Sziasztok!

Jómagam nem vagyok színtévesztő, legalábbis a pöttyös ábrákat tartalmazó könyvecskében a nehezebb feladványokat is könnyedén tudom megfejteni. Ugyanakkor a vasárnapi versenyen volt olyan térképrészlet, ami verseny közben nem igazán tűnt fel, csak az esti elemzéskor gondolkoztatott el (lásd csatolt kép).

Az 1-es pontnál a határozatlan olivazöld jelleghatár felvet néhány kérdést:
- Mi alapján került meghúzásra a határ, és miért nem volt kordonnal megjelölve a terepen?
- Az első és második büfé közötti átjáró miért legális, ha a második és harmadik büfé közötti átjáró nem az?

A tévedések elkerülése érdekében szeretném leszögezni, hogy ezzel nem a rendezőket szeretném kritizálni. Én személy szerint nagyon jól éreztem magam a versenyen.

Inkább a sprint műfajjal kapcsolatos általános fenntartásaim erősödtek tovább emiatt. A már korábban említett esküvői menetek, fényképezőgéppel szaladgáló versenybírók, füles rejtvénnyel kombinált pályák az iskolaudvaron /(c) Marossfy Dani/, áthatolható/áthatolhatatlan falon áthajolva dugókázó versenyzők, botrányba fulladt velencei verseny után az az érzésem, hogy ez a műfaj csak akkor lenne igazságos, ha 20 méterenként állna egy versenybíró, vagy minden versenyző kötelezően Go-Pro kamerával futna, aminek felvételeit egyenként kielemezné a rendezőség.

Én szívem szerint nem rendeznék országos vagy nemzetközi versenyt ebben a műfajban a fentiek miatt.

Ugyanakkor népszerűsítő kisversenyként igenis van létjogosultsága ennek a versenyformának, mert saját családtagjaimnál is azt tapasztalom, hogy viszonylag kezdőként sokkal szívesebben indulnak versenyen városi környezetben, komolyabb eltévedés veszélye nélkül, mint az erdőben.

Üdvözlettel:

TÖRÖK Imre
MAFC
Name: Matrafured_bufesor.jpg