[Tajfutas] pótszimbol váltón

Kovács Gábor borea at is.hu
2016. Sze. 13., K, 12:27:22 CEST

Ezt nyilván sokan tudják, de hátha nem mindenki: a cseheknél nagyon
praktikusan a CÉLBAN van a pótszimból, így nem kell a rendezőknek a
celluxszal vesződni, mindenki azt csinál vele, amit akar, saját celluxszal
oda celluxozza ahová neki tetszik, vagy beleteszi a szimboltartójába. Így
persze elvileg előre össze lehet nézni, lesz-e egyforma pontjuk a különböző
kategóriákban egyidőtájt induló klubtársaknak és mindenféle gonosz
együttfutási taktikákat kidolgozni, amik persze a terepen általában nem
jönnek be ;- )

Nem rosszabb ilyen szempontból attól, ami a 80-as években volt, azaz hogy
egyáltalán nem volt szimból a térképen, hanem a programfüzetben volt
kódsorrend meg szimbollista. Ez a Hungáriákon is így volt a '80-as években.
(azelőtt meg '78-ig még szimbol se volt, csak szöveges pontmegnevezés)

Sőt, micsoda szörnyűség, a csehek még a térképet se veszik el befutás után,
csak leírják az értesítőbe, hogy ne mutasd meg annak, aki még nem futott.
Ezzel is csökkentik a rendezők maceráját. Nagy versenyen meg úgy se tudod
megmutatni a térképet a klubtársadnak, mert úgy van szerkesztve a rajtlista,
hogy az egy klubbeliek közel rajtoljanak egymáshoz. (az ellenfeleknek meg
nyilván nem fogod...)

KG