[Tajfutas] Szabály az szabály - kizártak a ROB-on...

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2016. Sze. 12., H, 20:37:22 CEST

Sziasztok!

A kutya még a jelkulcs-szabványok elején van elásva, ahol definiálásra
kerül a tájfutó térképek 7 alapszíne, és az ISOM-ban (tehát az erdei
jelkulcsban) ez át van fordítva a CMYK-ra is. A sárgát a Pantone 136
színként határozza meg, ami a neten rákeresve 28 % magentából és 87 %
sárgából áll - érdekesség, hogy az ISOM viszont 27-79-et ír.

Tehát szerintem a megoldás neked is a lex TamásTibi, az egyedileg
nyomtatott térkép lehet, aminél ki van véve a sárga színű jelekből a
magenta. Így ezek nyilván halványabbak lesznek, mint másoknak, de ha nem
veszel észre egy kis rét-foltot, az kevésbé baj, mintha kevered az
528-cal. (Hacsak nem az a feladat a pályában, hogy fehér erdőben sok kis
réten vannak a pontok.)

Direkt színes nyomtatás esetén a hét alapszínt kikeveri a nyomda
(pontosabban csak 5-öt, mert a feketébe és a magentába nem megy más), és
egy teli sárga így nincsen raszteresen nyomva. 4 színes nyomtatás esetén
ez az általad küldött módon néz ki. Jelen esetben nincs jelentősége a
nyomtatási módnak, mert mindenképp lesz magenta a színben.

Arra meg, hogy a térképrajzoló kivágta-e a zöld alatt a sárgát, vagy
egymásra pakolta a jeleket, a színrebontásnál kell figyelni. 4 színes
nyomtatásnál jellemzően a legfelső szín van csak figyelembe véve. Direkt
színes nyomtatásnál már lehet nem kívánt egyedi színeket előállítani, ha
több jel van egymásra rakva, bár az igazi szakemberek ezt is le tudják
kezelni.

Mivel én is csak műkedvelő vagyok a témában, valaki javítson ki, ha
bármi hülyeséget írtam!

Üdv,
Skuló Marci