[Tajfutas] ORVB Pályaadatok

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2016. Sze. 8., Cs, 10:05:47 CEST

Sziasztok!

Én az arányokban látom a nagyobb hibát, aránytévesztést, ha összehasonlítom
a saját 70-es, ill. 195-ös kategóriámat a leghosszabb pályájú F21-es
kategóriával. Erről természetesen a rendezők nem tehetnek, mert a
szabályzatnak megfelelően tűzték a pályákat. A szabályzatban kéne szerintem
kicsit megnöveli - akár a 21-esek 15 percére is - az idősebb kategóriák
győztesidejét. Az elmúlt évi ROB-k táján is morfondíroztam a levelező
listán, hogy miért ilyen kurva rövidek a szabályzat szerinti szenior
győztesidők, ami azért is rossz nekünk, mivel csak egy ilyen rövid futam
kedvéért utazunk 8-9 percnyi futásért 1,1 km-es pályán, mert nincs
selejtező. (Nem ellenérv, amivel tavaly valaki hozzászólt, hogy a sprint
távú atlétikai versenyeken esetleg 10-20 mp futásért utaznak a résztvevők.
A két sportág szerintem nem hasonlítható egymáshoz.)

Felírva egy (nem szigorúan matematikai) aránypárt az aktuális pályaadatokra:

ROB F70     : ROB döntő F21-A  =  1,2 : 2,5
ORVB V195 : ORVB V21            =  (2,43-3,78) : (3,59-4:28)

Az ROB esetén tehát majdnem 60%-kal, az ORVB esetén pedig csak 20-30%-kal
rövidebb a legöregebbek pályája a legfiatalabbak pályájához képest.

Ceterum censeo tempora brevia esse delenda!

Üdv:
Kéri Gerzson