[Tajfutas] Szabály az szabály

Filó György filo.gyorgy at ssskft.hu
2016. Sze. 4., V, 21:29:47 CEST

Sziasztok!

A fair sport a lényeg, de ezt mindkét oldalról biztosítani kell.

A versenyző esetleges fogyatékossága miatt ne kerüljön sem előnyös sem
hátrányos helyzetbe.

Elsősorban országos bajnokságon kiemelten fontos, hogy a rendezőség
(pályakitűző) olyan feladat elé állítsa a versenyzőket, hogy ne legyen
lehetőségük trükközésre. Ki kell használni az si. adta lehetőségeket, a
versenyzők tudatos irányítását adott útvonalra...

Egyértelművé kell tenni a tiltott területek jelölését a helyszínen is
(lásd WMOC 2016. szalagozások) pl: kis fal, virágágyások, kapuk, ....

Amennyiben mobil kerítés kerül nehezítésként kihelyezésre, azzal az
adott utcát, szakaszt egyértelműen kell lezárni, nem hagyva közte rést.

Pontok elhelyezésénél kerülni kell az átnyúlásos pontfogás
lehetőségét....

Tudom sok a rendezőség feladata, de az utólagos reklamálásokat, egymásra
mutogatást, esetleges óvást így talán el lehet kerülni.

Az pedig, hogy a pontfogás ne adjon előnyt annak aki esetleges mezőnyben
fut (onnan történő kifutás..) csak egy kis odafigyelést igényel. Nem
beszélve a "civil" forgalom zavaró, akadályozó mivoltáról (Szentendrei
OB lépcső).

Üdv: Gyuri

2016.09.04 21:01 időpontban Gabor Kishazi ezt írta:

> Szia!
>
> Azzal a véleménnyel, hogy az az Ő baja csak annyi a gond, hogy a megoldás ezek szerint vagy abbahagyni a tájfutást (legalábbis a sprintet) vagy kvázi kockáztatni azt a megalázó helyzetet, hogy sportszerűtlen viselkedésért kizárnak. Ez nem ugyanaz pedig, mint a szándékos szabályszegés szerintem, nem kerítésugrálás.
>
> A sportszerűség így is - úgy is sérül.
>
> KG

 es
körű ellenőrzése, ami konkrétan azt jelenti, hogy nem állt olyan rendező azokon a helyeken, ahol a kerítésen a tiltott helyen (Dobó) vagy tegnap a trükkösen nagykerülős, kerítéssel körbevett udvart nem megkerülve, hanem inkább átmászva rövidítettek egyesek. Ezeket is "csak" versenyzők látták, a rendezők nem dokumentálták, így a szabálytalanul versenyzők eredménye az értékelhetők között szerepel. A véleményem az, hogy azoknak, akik sprint versenyt rendeznek - ami sok tekintetben egyszerűbb egy erdeinél - egyértelmű felelősségük van abban, hogy a szabályok betartását teljes körűen ellenőrizzék is. Üdv, Fifi Honfi Gábor hálózati igazgató Szuperinfó Média Kft. 3300 Eger, Csiky S. u. 19. Tel.: 06-36/312-701 Mobil: 06-30/4711-593 honfi.gabor at szuperinfo.hu www.szuperinfo.hu [1] -----Original Message----- From: tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu [mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu] On Behalf Of Gabor Kishazi Sent: Sunday
 ,
September 04, 2016 6:44 PM To: tajfutas at lazarus.elte.hu Subject: [Tajfutas] Szabály az szabály Adott egy megtörtént eset. Egy versenyző egy városi sprinten olyan útvonalat választott, mely jóval rövidebb volt a másik alternatívánál, viszont jelentős részben olívazöldön ment keresztül. Nem lett kizárva, mert nem voltak ott versenybírók, nem derült ki. Ez az én értelmezésem szerint sima kizárás lenne, hiszen jogosulatlan előny. Apró adalék: Csórikám színtévesztő, sokszor a sárgát is keveri a zölddel bizonyos térképeken. Ezt a típusú zöldet "fogyatékossága" miatt nem látja, így nem is tud arról, hogy tilosban jár. Mi a teendő ilyenkor versenyzőnek és tud-e a rendezőség ilyenkor kivételezni? Üdv KG _______________________________________________ Tajfutas mailing list Tajfutas at lazarus.elte.hu http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas [2]

Links:
------
[1] http://www.szuperinfo.hu