[Tajfutas] GPS tracker

Kovács Gábor borea at is.hu
2016. Jún. 23., Cs, 11:33:38 CEST

Pár hónappal ezelőtt vettünk egy GPS loggert, azt használtuk a Nógrád
Nagydíj váltó térképének készítésénél.
Az egyik érdekes tapasztalat, hogy minél gyorsabb a haladási sebesség, annál
pontosabbnak tűnik a track.
(ugyanolyan 1 mp-es mintavételezésnél)
Pl. a Budapest-Balassagyarmat útvonalon végig autózva, a jel szépen passzolt
a 2-es út sávjára (bár ehhez az is kell, hogy a műút sávja jóval szélesebb,
mint egy erdei ösvényé).

Gyalogosan használva, többször meg-megállva viszont egyből nagyobb lesz a
jelek szórása, sokkal cikkcakkosabb a track.
Futva vélhetően jobb a helyzet, mint gyalog.

A másik tapasztalat, hogy nem mindegy, hogy milyen méretarányú térképre
akarjuk ráhúzni a tracket. Mi 4000-es térképet csináltunk 2000-es
méretarányban, ott azért már néhol jelentős eltéréseket mutatott akár az
ortofotóhoz képest is. Ez az amit Dani is ír, hogy a technológiai pontossági
korlátja.
Amikor 10 ezres térképhez 5 ezres ortofotóra húztuk rá a tracket, ezek a
néhány méteres eltérések sokkal kevésbé voltak zavaróak.

Tehát versenyen sem mindegy, hogy parktérképen, városban (ott egyébként a
magas házak is befolyásolhatják a jelet) vagy erdőben használja az ember.

Kovács G.