[Tajfutas] Válasz: Re: Siket eb LONG

karolyi karolyi at cs.elte.hu
2016. Júl. 28., Cs, 20:43:52 CEST

Vegre tenyleg tajfutasrol beszelunk :)

Elso ranezesre az jutott eszembe, hogy ez igazan brutal.
Masodikra Csilling Agi volt osztalytarsamnak az a mondasa, hogy ugy
nyert OB-t,
hogy amikor vegkepp nem tudta, mit csinaljon, leult egy fa ala, es egy
percig elmelkedett rajta. Harmadikra meg az, hogy nem kellene leulni egy
fa ala, ha az ember okosan kezdi el.
(Persze nekem manapsag mar eleg hamar le kellene ulnom egy fa ala mas
okobol kifolyolag.)

A 2-3 atmenetben nem tudom, hogy ez lenne-e a leggyorsabb, ha csak ez az
egy
hosszu atmenet lenne, de sztem mindenkeppen az a nyero, hogy a
legergonomikusabb modon
(nagyjabol szintben, majd a volgyben fel) eljutni a muutra, aminek rovid
tavon
elonye a konnyu pontfogas, hosszu tavon az 5-6 atmenet utvonalvalasztasa
az
uton  torteno futas alatt. Ez nekem arra volna eleg, hogy a 2. hosszu
atmenetre
az alabbi utvonalat valasszam, ami sztem jobb mint felulrol:

Forditott S alakban ki a gerincre, a kis bozotos folott enyhe lejton
leereszkedve
az utra, majd hosszas uton futas utan vegig a sargan (a kis
erdo-felszigetet
a legkeskenyebb helyen atvagva) a 6. pont fole, es onnan le. Ez ugyan
szintben tobb,
mint felulrol (de vegyuk figyelembe, hogy a muurt is hullamzik), viszont
a szintet sokkal kevesbe meredeken veszi fel az ember, vagyis atlagban
valszeg jobban jon ki, es kevesbe
is lassul le: a nagy tempovaltasok azert gyakran megbosszuljak magukat.
(Legalabbis a sajat tapasztalotamban, ez nyilvan egyineseg-fuggo is.)
Nem mertem le, de ez a megoldas nem tunik tavban hosszabnak.

Mostanra azonban mar igy is nagyon elfaradtam volna, ugyhogy kivancsi
lennek Vinicz, Gyurika,
Zsebe, Skulo es a tobbi listat olvaso etalon velemnyere, hogy a
11-12-est ok hogyan
csinalnak (azt hiszem en azt sem felulrol, hiszen mar kozel a vege),
illetve, hogy mit
csinalnanak maskepp es miert.

Kosz es udv, Gyula