[Tajfutas] versenyek MA

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2016. Júl. 6., Sze, 09:21:30 CEST

Kedves Ferenc!

Azért engedtessék meg nekem, hogy mégis megválaszoljam költői kérdéseidet, ha már így nagy plénum előtt kaptam őket, hátha tanulságosak lesznek mások számára a válaszok:

1. Mert ezt a versenyünket, egy nyári kényelmes versenynek szánjuk, egy rövid nyári nyaralásnak, és nem lótás-futásnak egész h étvégén. Azt szeretnénk, ha már valaki elutazik ilyen messzire, mert a többségnek valóban messze van, akkor egy jó tájfutáson kívül jusson egy kis pihenésre, kirándulásra is ideje, energiája. Ez a Barátság Kupa filozófiája, hogy ez találkozik-e a magyar tájfutók igényeivel, vagy ezt felül írja egy napi szállásköltség, azt az idő eldönti. Vannak más 3 napos versenyek is a nyáron pl. Balaton Kupa, Transmoduls Pannon Tájfutó Napok, ezeken három futam jut a hétvégére, de idő energia másra már nem marad úgy vélem.
2. Kérlek nézd meg a többi verseny nevezési díját, mert bizony 1800 Ft/futam felnőtt kategóriákban ma már igencsak olcsónak számít országos rangsoroló verseny esetén.
Természetesen az, hogy ki tud-e a klub fizetni 40-45 embernek ennyi nevezési díjat az Ti tudjátok eldönteni egy adott verseny esetében. Az szerintem nem gond, ha csak 10-20 ember jön el Tőletek, akinek kedve ideje és pénzügyi lehetőségei ezt megengedik. Az, hogy Neked mint szakosztályvezetőként jobban megéri elutazni az ország másik végébe magasabb nevezési díjas versenyre, mint esetleg ide ennek eldöntése is szuverén jogod, ebbe nyilván nem szeretnék beleszólni. Az sajnos látszik, hogy jó terepről új térképet nagyobb területről 1000 Ft-os nevezési díj mellett még egészen magas résztvevői létszám mellett is reménytelen vállalkozás lenne készíteni. Az útiköltség térítését sem lehet előteremteni ebből csak akkor, ha ad erre a célra valaki pályázati pénzt, mi ilyet sajnos évek óta nem kapunk, pedig még mindig igyekszünk pályázni, bár már egyre kevésbé lelkesen...
3. Azért Imre a verseny térképének készítője és pályakitűzője, mert benne megbízom és egy verseny szervezése során ez a legfontosabb szempont szerintem. Korábban többször próbálkoztam más ellenőrző bíróval és sokszor jutott csalódás osztályrészül. Másrészt a mi versenyeinkre jellemző résztvevői létszámból egy plusz külsős ellenőrző bíró költségét kigazdálkodni még ilyen horribilis nevezési díj mellett mint a miénk is meglehetősen nehéz. 3-500 fős versenyre biztos, hogy bátrabban kérnék fel más ellenőrző bírót, nem a térkép készítőjét, de akkor is nagyon megfontolnám ki az, akivel biztosan és gond nélkül tudunk együttműködni.
4. Nem ragaszkodnék hozzá, hogy országos rangsoroló legyen a versenyünk, sőt ahhoz sem, hogy rangsoroló verseny legyen, de úgy tűnik, hogy még mindig ezekhez vonzódik a magyar mezőny.

Mindenki biztosan nem tud eljönni az országból a versenyünkre, mi azokat várjuk, akik ráérnek, van rá ennyi pénzük és szívesen eljönnek hozzánk.
Aki pedig eljön, az bízom benne jól érzi majd magát az idei Barátság Kupán, ahogy az történt az elmúlt években is.

Várunk Benneteket továbbra is barátsággal!

üdv. Viktor