[Tajfutas] II. Tájfutó gála és közelgő választás

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2016. Feb. 10., Sze, 09:36:42 CET

Sziasztok!

A magam részéről nem vagyok egy különösebben "rongyrázós típus", bár ha
lennének most is érdekelt tanítványok valahogy biztos összehoztuk volna,
hogy ott legyünk a Gálán, amin azért vidékről lássátok be nem olcsó mulatság
jelen lenni, főleg nem másod harmad magaddal. Már Varsányi Attila levelére
gondolkoztam, hogy jelzem nem feltétlenül a "tiszteletlenség" a fő ok,
amiért távol marad valaki, hanem az is lehet, hogy inkább akár 4-5 közeli
kisebb versenyre, vagy egy Hungária Kupára költi el a család azt a pénzt,
amibe a Gálán való részvétel kerülne.

Emellett tavaly sítájfutó versenyt rendeztünk az osztrákokkal közösen (ők
voltak többségben:)) Szépalmán a Gála hétvégéjén (70 cm-es hóban, bár idén
is ilyen ideális körülmények lettek volna bármelyik hétvégén). Így utólag is
köszönet Fifinek, hogy még a Gála részvétellel kombinálva is eljöttél tavaly
a versenyre!
Idén is úgy terveztük, hogy sítájfutó versenyt szervezünk ezen a hétvégén,
mert Magyarországon ekkor a legvalószínűbb a hó, ezúttal sajnos nem jártunk
szerencsével, de ezt még 10 nappal a verseny előtt sem lehetett tudni.
Ugyanakkor január utolsó hétvégéje minden évben a sítájfutó szezon dereka,
emiatt bár nem érint túl sok magyar tájfutót, ez nem egy szerencsés időpont
a szakág számára a Gálának. Az idei Gálán pl. ennek Szivák Ildi a szakág
vezetője is díjazásra került, meg voltak évek, amikor ebben a szakágban is
kihirdetésre került az év versenyzője. Persze ez a mostanihoz hasonlóévekben
nem könnyű feladat.:) Mindenesetre sok szempontból sokkal szerencsésebbnek
tartanám az osztrákok megoldását, hogy december második hétvégéjén van a
Gála, amikor gyakorlatilag teljes a holtszezon. Mikulás Kupáknak már vége,
Karácsony még nincs a nyakunkon, és sítájfutó szezon se kezdődött el...

Bő egy évtizedig jártam a közgyűlésekre, évről évre kisebb késztetésem volt,
hogy erre, időt, energiát és pénzt szánjak.
Valahogy a személyiségem nem simult bele azt hiszem a többség által
képviselt irányvonalba.
Voltak ugyanis javaslataim elsősorban az utánpótlással, rajtengedéllyel,
váltóversenyekkel, szakágakkal kapcsolatosan.
Sok félelmem vált valóra (lásd felnőtt rajtengedélyesek számának csökkenése,
Váltó Liga megszűnése, szakágak vegetálása),
szerencsére az utánpótlás nevelésben mutatkoznak eredmények, ha talán nem is
akkorák mint amekkorákat mindannyian szeretnénk.
Ehhez a magam eszközeivel (elérhető árú, technikás terepeken szervezett
versenyek, és utánpótlás csoport indítása Lókúton)
természetesen most is szeretnék hozzájárulni.
Gyakorlatilag kivétel nélkül lesöpörték a javaslataimat az asztalról,
előfordult, hogy meg sem hallgattak:)...
Ezek után nem éreztem úgy, hogy vágyik rám a közgyűlés közönsége.
Paskuj Matyi mint elnökjelölt kikérte írásban most a javaslatainkat,
természetesen vettem a fáradtságot és megírtam neki a válaszaimat a
kérdéseire.
Igazából nem könnyű javaslatot sem tennünk, mert nem feltétlenül tudjuk ki
az, akinek van ambíciója és szabad kapacitása is érdemben részt venni az
elnökség munkájában.

Tudom ismét hosszú a levél, de talán vannak benne használható gondolatok.

üdv.
Hites Viktor
Veszprémi Bridzs és Tájékozódási SE