[Tajfutas] Hajrá szeniorok!

Miksi-TIPO tipomiksi at chello.hu
2015. Sze. 28., H, 09:56:17 CEST

(Vértes Gyuri jóvoltából küldöm/továbbítom)

Nem sikerült megdöntenie saját rekordját a világ legidősebb sprinterének. A
japán Mijazaki Hidekicsi egy nappal 105. születésnapja után állt rajthoz 100
méteren.

Mijazaki Hidekicsi 1910. szeptember 22-én született. 8 éves volt, amikor
véget ért az I. világháború, és 35, amikor a második, amelyben Japán a
vesztes oldalon volt.
Futni a '90-es években kezdett el. Szerdán a kiotói atlétikai stadionban a
világ legidősebb sprintereként állt rajthoz 100 méteren. 42,22 másodperc
lett az ideje, amely elmaradt egyéni legjobbjától, azonban így is
történelmet írt, nála idősebb atléta ugyanis hivatalos versenyen nem
teljesítette a távot.
"Gyorsabban szerettem volna futni, edzésen 36 másodperces időre is képes
voltam" - mondta az idős futó, aki a titkát is elárulta: "Naponta edzem,
mértékkel táplálkozom és alaposan megrágom az ételt."
Mijazaki 103 éves korában állította fel 34.1 másodperces rekordját, amellyel
a száz év feletti kategóriában a mai napig világcsúcstartó.
A "Golden Bolt" becenévre hallgató aggastyán azt mondta, hogy egyszer
szívesen összemérné erejét a világ leggyorsabb emberével, Usain Bolttal.