[Tajfutas] gyerekek segítése a terepen (Kéri Gerzson)

Széles Gábor gszeles62 at t-online.hu
2015. Okt. 6., K, 21:38:12 CEST

Sziasztok,

Nekem az a véleményem, hogy F/N35 fölött már nem számíthat néhány másodperc
egy erdei versenyen (közép-, normáltáv) a gyerekek segítésére. Nem csak az
iskolából kell edzésre csábítani a fiatalokat, hanem ha eljön versenyre és
eltéved a "rengetegben", akkor azzal, hogy segítünk neki, talán legközelebb
is lesz kedve eljönni versenyre. Ha elmegy a kedve a keveréstől, messze el
fogja kerülni a tájfutókat.

Az utánpótlást is támogatjuk a segítéssel, mert az nem csak élversenyzőkből
áll, hanem olyanokból is, akik kedvtelésből jönnek tájfutni. Ha megmutatjuk
egy elkeseredett gyermeknek, hogy hol van, az eredményeket már nem
befolyásoljuk jelentősen, mert mire megkérdezi, már rég nem az első helyért
küzd, "csak" szeretne végigmenni a pályán. Előbb-utóbb, ha megmarad
tájfutónak, úgyis belejön és nem fog kérdezni, hanem egyedül végig tud menni
a pályán.

Én azt tanácsolom minden szeniornak, hogy segítsenek a gyerekeknek. Persze
ha ellenkező irányból 100+ méterről várja, hogy én menjek oda, és segítsek
neki, akkor talán jobban meggondolom és inkább Gerzson véleményét osztom.

Üdv,

Széles Gábor.

Message: 10