[Tajfutas] Decatlon túra három meglepetéssel

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2015. Már. 31., K, 10:30:51 CEST

Sziasztok!

Hétvégén, a Decatlon túranapon én is részt vettem. Ott egy korhű OCAD tájfutó térképet felhasználva(Sástó) vágtam neki a természtvédelmi hatóság által átebrudált új túra útvonalnak.(az eredetit letiltották)

Mátrafüreden találkoztam több tájfutóval Nagy Pista, Dékány Andrea, kis Zsebe, Banyesz, Gyallai Janó és Soma, a Rusvai lányok, de ki tudja, ki más volt ott még az ezres létszámot ezúttal is meghaladó háromtávos túrán.

(Csak halkan jegyzem meg, előnevezéssel 300 ft a részvételi díjam, biztos jó sok suskát adott a névadó...)

Első meglepetés: Új vagyok még ezen tábor részvevői között, ezért meglepődve tapasztaltam, hogy a részvevők legalább 75 százaléka több -keveseb szakaszon..., vagy mindvégig..., futva teszi  meg a kijelölt túratávokat.

Második meglepetés: Közvetlenül a cél előtt legalább száz gyalogos botos/jelvénykalapos/bakancsos turistába botlottam, akik éppen a ttúra letiltott (Szent Anna tó-Repülőtér)útvonalára mentek túrázni. Hm, Ezek szerint nekik lehet?!

Harmadik meglepetés: Itthon mindezek mellett az interneten már keresgéltem az újabb rednzevényt magamnak, ahol a lenti szöveget találtam.

Ez a rendezvény is azonos napon, azonos helyszínen(?!)volt a túrával, ha előre tudok róla, ebbe a világba is szívesen betekintettem volna, márcsak azért is mert a turisták tojáskereső túraversenyén is TÁJFUTÓ térképet adnak,de vajon  melyiket?!

Azt, azért még nem tudom, ez a rendezvény miért is kapta tojáskereső elnevezést, ha "bóját kellett fogni"- húsvéti tojás helyet,de szívesen megismerkedtem volna eme feladattal is.

lásd lenti kivonatot:

A hosszú távosok tájékozódási túraversenyen vesznek részt:

-          tájfutó térképet kapnak, mely alapján tetszőleges irányba indulnak el, s a bejelölt pontokat tetszőleges sorrendben igyekeznek megtalálni,

-          az állomásokon "bóját fognak", vagyis ott jártukat szúróbélyegzéssel igazolják,

-          a pálya teljesítését álbóják nehezítik,

-          a verseny része térképészeti, mérési feladat is,

-          a verseny helyezettjei díjazásban részesülnek.

 Ennyi....!

További Szép Napot !

Popey