[Tajfutas] eyoc-fotók

Mathe Istvan mathepista at gmail.com
2015. Jún. 29., H, 21:23:38 CEST

Kedves Fényképnézegetők!

Némi kommentet fűznék a délben feltett- és már 1168x megtekintett-
EYOC-fotók témájában. Ugyan már a verseny elején tudtam, hogy egy magyar
besegítő rendező felhívta a rendezők figyelmét, hogy egy magyar fotós
rendszeresen belóg a terepre. Megakadályozandó. Ugyan ez nem esett jól,
ezért kicsit eltűntem, de egyszer csak az utolsó előtti-előtti-előtti
pontoknál találtam magam. Egy pontőrrel szótlanul figyeltem , amikor egy
magyar kislány 30-40 másodpercet tekergett a pont körül, amikor egy
magyar kisfiú 50-60m-t gyalogolt, amikor egy sparis fiú küzdött a
negyedik helyért stb.
Némi magyarázat a bivalyos képekre:a  Bivalyos réten nyaralt 5 bivaly
egy óra hosszát békésen. Majd elmentek felfedezni a környéket. A
versenyzők 5-10-20-re elkerülték a békésen legelésző állatokat, majd
közelbe jőve a bikával szemezni kezdtem úgy 10 m-ről. Na ezt nem kellett
volna.... 7-8 másodperc szemezés után a bika vadul felém futott a 6-800
kg súlyával. Én sarkon fordulva, 3 lépés után a bozótban jó néhány
bukfenccel 10 m-rel lejjebb landoltam. majd felnézve megláttam a bikát
fönt, előkaptam a gépem és fényképeztem. Néhány perc múlva a bivalyok
lesétáltak a ponthoz, elkezdték taposni, csócsálni. De ekkor már a
pontőr révén telefonon riasztottuk a rendezőket, akik 3-an husángokkal a
lehetséges útvonalon kívülre terelték az állatokat. Jelenleg tiszta
skótnak nézek ki, a fejem és a hajam tele van Betadinnal.
A sprintverseny sem volt egyszerű, mivel a rendezők és a zsandárok
járták a parkot és a hozzátartozókat - francia zászlós család stb-
küldték be a stadionba. Engem meglátva  -mókusok és bogyók fényképezése
közepette - szó nélkül elmentek mellettem.

De nagy feladat volt a 3-4 gyerek -köztük egy hiperaktív - napi 2 órás
pesztrálása. Pld amikor a  srácok rajcsúrozása miatt a komplett helyi
gyereksereg átvonult másik játszótérre, vagy a legkisebb fejjel
beleesett az agyagos tóba...

Hol is lesz jövőre az EYOC?
Máthé Pista