[Tajfutas] Mondd, Te mit választanál?

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2015. Aug. 6., Cs, 11:12:07 CEST

*Minden térkép generalizált! Csak az 1:1 méretarányú nem J*
*Bogdány Miklós (Miksi)*

Az 1:1 térképezésről:

*„Abban a Birodalomban a Kartográfia Tudománya olyan*
*Tökéletességet ért el, hogy egyetlen Provincia térképe*
*betöltött egy Várost, a Birodalom térképe pedig egy egész*
*Provinciát. Idővel azonban ezeket a Hatalmas Térképeket*
*nem találták kielégítőnek, és a Kartográfusok Kamarája*
*akkora Térképet készített a Birodalomról, amekkora maga*
*a Birodalom volt, és azzal pontról pontra egybeesett.*
*A Következő Nemzedékek már kevésbé kedvelték a*
*Kartográfia Tudományát, s úgy látták, hogy Fölösleges az*
*a kiterjedt Térkép, és nem kis Könyörtelenséggel a sorsát a*
*Nap és a Tél Zord Hatására bízták. A Nyugati pusztaságokban*
*még maradt néhány Rom a Térképből, most ott Állatok*
*és Koldusok élnek; az egész Országban nincs más nyoma a*
*Földrajztudománynak."*
*Suárez Miranda: Bölcs férfiak utazásai, Negyedik Könyv,*
*XLV . fejezet, Lérida, 1658., Scholz László fordítása*

(kb. 1992-93-ban a szövegnek egy ennél jobb fordítása volt nagy betűkkel
felfestve a
Kiscelli Múzeum egyik oldalfalára, sajnos azt most nem sikerült megtalálnom)

A fenti idézet által sugallttal ellentétben a soproni térképpel
kapcsolatban kialakult vitában inkább Iván nézetét osztom,
miszerint a versenyző válogassa ki a térképről azokat az információkat,
amire szüksége van.
2001-2 körül bizonyos TG kidolgozott erre egy jó stratégiát (hogyan
egyszerűsítsük fejben a térképet),
amivel tizenévig uralta a tájfutást a férfiak között, de mivel tegnapelőtt
7/12 arany
 valamint további nemes- és színesfémek után középtávon csak 7. lett,
 így megkérdőjeleződik a módszer létjogosultsága, és ezzel az egész
életműve. (holnap azért még szépíthet)
Lehet, hogy valamit rosszul csinált?

Egyébként nincs semmi baj a nemzetközi jelkulccsal.
Baj csak azzal van, hogy minden versenyen kötelezően alkalmaztatni akarjuk.
Attól nem csökkenne a magyar tájfutás színvonala, ha OB ill. WRE szint
alatt megengedőbbek lennénk
a méretarány- ill. ábrázolás-beli eltérésekkel.

Serdülő módszere megfelelő lehet, és nem is teljesen ismeretlen itthon,
hiszen a 2009-es miskolci VB-n is más térképpel futott a VB-mezőny, és
mással (kicsit részletesebbel) mi, a pórnép.

kovacsp