[Tajfutas] ONEB RouteGdget

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2014. Okt. 13., H, 17:54:18 CEST

Számomra Forrai Gábor megnyugtató választ adott arra, hogy nem volt rossz
az észak. Emlékszem hogy a TIPO Kupán valóban ferde észak vonalak voltak,
Mozsár is valószínűleg erre emlékezve kötözködött, de más versenyeken
többnyire inkább azt figyeltem meg, hogy általában az észak vonalakat a
térképészek hagyják a térkép szélével párhuzamosan, és inkább a térkép
egészét forgatják el ugyanakkora szöggel az ellenkező irányba. A
végeredmény mindkét esetben ugyanaz. Probléma elvileg csak akkor van, ha
sem az észak vonalakat, sem az ábrázolt térképszelvényt nem forgatják el a
mágneses elhajlás szögével. Ilyen is előfordult nálunk évtizedekkel
ezelőtt. A konkrét esetre, az ONEB térképek esetére nincsenek eszközeim
ahhoz, hogy ezt ellenőrizzem, de ismétlem, inkább Forrai Gábor
térképkészítőnek hiszek, mint olyan szóbeszédnek, hogy X-nek mondta Y, hogy
nem jó az észek 4,5 fokkal.

Üdv:
Gerzson