[Tajfutas] Purple Pen software

Török Imre toreny at freemail.hu
2014. Okt. 3., P, 22:58:46 CEST

Sziasztok!

Nem tudom, hogy próbálta-e már valaki az ingyenesen letölthető Purple Pen pályaberajzoló programot.

Itt tölthető le:
http://purplepen.golde.org/

Ez egy nagyon egyszerű pályaberajzoló szoftver, ami OCAD és PDF térképállományokon egyaránt működik.

Személy szerint abban látom a nagy lehetőséget benne, hogy kis versenyek esetén a térkép készítőjének nem kell kiadnia a féltett OCAD állományt, hanem elegendő egy PDF állományt kiadnia (amin akár fel is tüntetheti, hogy csak a megjelölt versenyen használható), és a pályákat már PDF állományra is fel lehet vinni a program segítségével.

Ma este tettem egy próbát a hármashatárhegyi tanpálya PDF formátumú térképével, és egész könnyen kezelhetőnek bizonyult a program.

A próba alapján van egy olyan képessége, amely akár hazai OB-kon is elismerést válthat ki: a lila felülnyomás nagyon kulturált módon kezeli az áttetszőséget, így semmilyen részletet nem takar ki a térképből négyszín nyomás esetén sem. Gyakorlatilag eléri a Hajdú Martin által kifejlesztett, Adobe Illustrator segítségével megoldott átlátszóságot.

A csatolt mintán a vastag lila felülrajzolás a Tanpálya pontjának OCAD ben készített pályaberajzolása (az eredeti PDF állományból), míg a vékony pályaberajzolás a Purple Pen szoftverrel készült. A kép magáért beszél.

Szerintem egy próbát minden versenyrendezőnek megér a dolog.

Üdvözlettel:

TÖRÖK Imre
MAFC
Name: Purple_pen_control_opacity.png