[Tajfutas] DN cikkek - sportágtörténet (1981)

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2014. Nov. 29., Szo, 13:25:12 CET

1981-

Számítógépes abrakadagoló a Szigetvári Állami Gazdaság tehenészetében.
Elkészül a pécsi műjégpálya, ami az idei évi Diákolimpia célterületének
és eredményhirdetésének is helyet biztosított. Fittipaldi visszavonul.
Elkészül a Bp. Sportcsarnok is, igaz csak az újságcikk alapján. Üzemkész
1982-ben lesz. Megszűnt a kataszter és telekkönyv. Próbaúton a Columbia
visszatérő űrrepülőgép. Átadják a Malomvölgyi parkerdőt. (Elsők között
futja körbe Tóth János PVSK, jelenleg POEÜ) Futball, tojáslabdával. (Mi
is ez?). Felfedezték a világ végét. Átmérője 300 millió fényév.
„Mozgássérültek sportja” címszó megjelenése a DN-ben.

Főállású edző a PVSK tájékozódási futó szakosztályánál. Megyei rangsor a
Naplóban. A kerekítés szabályai szerint lesz 615-ből 700. (23. Mecsek
Kupa, 4. Ifjúsági Torna és 6. PVSK Kupa váltó) Nászút a cseh ötnaposon
és VB Svájcban. A Pécsi Vörös Meteorról is megjelenik néha egy-egy
cikkecske. Ki volt Baranya legjobb sportolója? Mint már írtam, előbb
Veszprém megye következik. Minden szentnek maga felé hajlik a keze, de
ígérem 1982-ben nem így lesz. Jelentem, nagy nehezen, de bevonultam
katonának. Az úgy történt, hogy már a főiskola után (1979) megpróbált
„lecsapni” rám a Schönherz SE. A munkásszállón már mindent
összepakoltam, de nem jött meg a „kisképernyős televízió” (Aki volt
katona az tudja, hogy ez milyen pici, de fontos nyomtatványt jelent.)
Nagy Marci érkezett értem Pécsre és meglepve tapasztalta, hogy egy kissé
köpcös, alacsony, de névre, születési dátumra megegyező fiatalembert
kell elkísérnie Veszprémbe. Mint utóbb kiderült az okozta a hibát, hogy
én Somogy megyei vagyok és a kérést a Baranya megyei Had.kiegre küldték
meg. 81-ben, már jött kisképernyős TV, de a nevemben Kiss Bandi beszélt
a Kieg.-l és az MTFSZ közbenjárására ejtették ellenem a „vádat”, mert
augusztus közepére esett volna a besorozás és kiképzési időben nem lett
volna lehetőségem indulni a svájci VB-n. Egy utazásom azért volt
Kaposvárra a Vörös Csillag filmszínházba és vissza Pécsre.)

(közel 40 publikáció a sportágról a DN hasábjain)