[Tajfutas] rejtvény

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2014. Már. 5., Sze, 08:38:22 CET

Sziasztok!

Másoljuk be a TIPO Kupának a kiírásban megadott koordinátáit
47° 41' 18"É, 18° 31' 12"K
a google map kereső mezőjébe. A google nem érti a magyar É, K
megjelöléseket. Egyébként ezek fölöslegesek is, mert bizonyára minden
tájfutással valamilyen módon foglalkozó honfitársunk tudja, hogy
Magyarország területén a 47-tel kezdődő koordináta csak északi szélesség, a
18-cal kezdődő koordináta pedig csak keleti hosszúság lehet. Töröljük ezt a
két betűt az Enter megnyomása előtt, hogy a helyes eredményt (Pusztamarót)
kapjuk. Erre könnyű rájönni, nem is ez a rejtvény.

A rejtvény most következik: Kíváncsi voltam, valóban okvetlenül szükséges-e
a két betű törlése, ezért megpróbáltam a hely keresését törlés nélkül is.
Kiderült, hogy ha változtatás nélkül keresünk a
47° 41' 18"É, 18° 31' 12"K
helyre - a magyar kezdőbetűk törlése nélkül -, akkor az eredmény
Cancún (Mexikó), melynek koordinátái:
21.167184,-86.835169 - következetesen, tehát nem véletlenül, ezt adja meg a
"Mi található itt?" menüelem.

Kérdés: Hogy jött ez ki?

Üdv:
Kéri Gerzson