[Tajfutas] Balaton Kupa pályaadatok

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2014. Jún. 24., K, 13:02:06 CEST

Sziasztok!

Nemcsak a Balaton Kupa rendezőihez szól a megjegyzésem, hanem egy, az
utóbbi időben általánosan elharapódzott, nem túl szerencsés jelenséget
szeretnék szóvá tenni, a rajtlistákat, eredménylistákat, ill. jelen esetben
a nevezési listát illetően.

Az az észrevételem, hogy újabban igen gyakran nem találok logikát a
kategóriák felsorolási sorrendjében, egyesületi rajtlisták esetén pedig az
egyesületek felsorolási sorrendjében. Ezért aztán különösen a nagylétszámú
versenyek esetén most sokkal tovább tarthat megtalálni azt a kategóriát,
ill. egyesületet, amelyiknek a rajtlistájára/eredményére éppen kíváncsi az
ember. Gondolom, egyetérthetünk abban, hogy az egyesületek esetén az
alfabetikus sorrend, kategóriák esetén növekvő vagy csökkenő sorrend, vagy
esetleg ott is alfabetikus sorrend lenne a logikus. Ehelyett újabban a
kategóriák is, valamint az egyesületek is egy-egy kódszámot kapnak és ezek
mint kulcsok alapján történik a rendezés a megjelenítésben. Emiatt teljesen
összekeveredik a logikus sorrend. Ha ezt muszáj okvetlenül így csinálni,
akkor nem lehetne arra vigyázni, hogy az ilyen mesterséges kódszámok
nagyságrendi sorrendje konzisztens legyen a kategóriák/egyesületek
nagyságrendi vagy alfabetikus sorrendjével?

Tudom, nem könnyű versenyt rendezni, kritizálni pedig sokkal könnyebb, de
nem hiszem, hogy ez a dolog, amit felvetettem, megnehezítené a rendezést,
ha a rendezők erre is figyelnének. Azt is tudom, hogy CTRL-F és a kategória
vagy egyesület néhány kezdő karakterének a beírása is megoldás lehet a
keresésnél, de ez nem mindig működik, és nem kellene elvárni a laikus
júzerektől, hogy eszükbe jusson a CTRL-F-et használni, ami kicsit macerás
is lehet. Ha például beírom, hogy SZU, akkor először sorra megjelennek a
Szuromi és más Szu-val kezdődő nevek, és csak később az SZU mint egyesület.
(A kisbetű-nagybetű figyelembe vételét kérni nem érdemes, mert még
több időveszteséggel járhat, a konkrét szituációtól függően.)

Üdv:
Kéri Gerzson