[Tajfutas] versenynaptár az MTFSZ honlapon

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2014. Júl. 24., Cs, 15:29:42 CEST

Kedves Marci és Lista!

Kellett ez a majdnem egy hét, hogy teljesen megértsem, mi és hogyan
változott a versenynaptár-megjelenítőben. Most már kifejezetten tetszik ez
az új verzió. Nagyon jó, hogy általában minden verseny eredményénél könnyen
válthatunk a normál, a részidős és a rangsorpontos eredmények megtekintése
között. Feltéve, hogy az illetékesek elkészítették ezeket. Az már más lapra
tartozik, hogy a rangsorpontos eredmények elkészítése idén is sokat késik
és a rangsoroló versenyek listájában a hiánylista halálfeje látszik már jó
néhány rangsoroló verseny és egy országos bajnokság mellett is. Ez azonban
nem a versenynaptár-megjelenítő hibája, azért most tekintsünk el tőle. Az
sem a versenynaptár hibája, hogy a kisversenyek egy részénél nem készült
részidős eredmény, egyébként szerintem ezt nem is kell okvetlenül elvárni a
kisversenyek rendezőitől. Hiszen ezeken előfordulhat, hogy csak a rajt- és
célidő méréséhez használjuk a dugókát.

Az az egy viszont nagyon nem tetszik, amit Marci a 2. pont alatt magyaráz.

> 2. Az MTFSZ honlapon a listában alapból csak a rangsoroló versenyek
> jelennek meg a továbbiakban, amelyek befizetéseikkel anyagilag is
> hozzájárulnak a szövetség céljaihoz. A nem-rangsoroló versenyek listázását
> a felső szűrőnél lehet bekapcsolni.

Az eheti békásmegyeri 3SZ versenyen beszélgettünk erről, és egyöntetűen az
a vélemény és kérés alakult ki a beszélgetés résztvevői között, hogy jobb
volna a szűrőt alapértelmezésben úgy állítani be, hogy ne csak a
rangsorolókat, hanem a versenynaptárban található összes versenyt mutassa.
Az, hogy ezt külön kell kérni a + jellel, nagyon megnehezíti a rendszer
használatát. Különösen, mivel egy ülés során nem elég egyszer váltani az
összes verseny megjelenésére, mivel éves megjelenítésről havi
megjelenítésre áttérve (vagy fordítva) a rendszer gyakran elfelejti az
addigi beállítást, és ezért rövid időn belül többször is bosszankodnunk
kell, hogy már megint nem látszanak a kis versenyek.

Elfogadom, hogy az MTFSZ-nek nem érdeke a nem-rangsoroló versenyek
láttatása, a versenyzők azonban szerintem 99 (vagy annál is nagyobb) %-ban
ezeket is látni szeretnék, és bosszankodnak, hogy a rendszer ebben a
tekintetben nem felhasználó-barát.

Végül szeretném egy észrevételemet megosztani. Lehet, hogy másoknak egyből
világos volt, de hátha vannak mások is, akik furcsállják, hogy sok esetben
a sima eredmény ikonja és a rangsorpontos eredmény 123 ikonja egyformán
csak rangsorpont nélküli eredmények megjelenítését (tehát teljesen
ugyanazt) eredményezi. Most jöttem rá, hogy ez a több futamos versenyeknél
és csak azoknál van így, és ilyenkor a rangsorpontos eredmények
megtekintéséhez kérni kell a hónapok felsorolása alatti + jelnél a "minden
futam megjelenítését".

Üdv:
Kéri Gerzson