[Tajfutas] Térkép utómunkák és nyomatok javaslat

Marczis István marczisi at yahoo.com
2013. Okt. 17., Cs, 18:56:05 CEST

Sziasztok!

Ha valaki jó pdf fájlba akar nyomtatni ajánlom hozzá a PDFCreator nevű programot. Telepítés éppen úgy használható, mint egy valódi nyomtató
Professzionális felhasználásra alkalmas akár 1200dpi-vel is létrehozhatod a pdf fájlokat ráadásul a program free azaz szabad szoftver a honlapjuk szerint  most és mindörökké, otthoni és irodai felhasználásra egyarát.
A honlap címe http://www.pdfforge.org  És másik két jó programot is találhattok náluk.

A külön-külön színenkénti nyomtatáshoz az OCAD-ból igényesebb rajzolás szükséges.
Nem lehetnek bizonyos színek között átfedések, mert az egymás utáni (rá)nyomtatásnál keverednek a színek.

Pl.: mezőn egy tó (SÁRGA+KÉK), a végeredmény bozótnak látszó valami.
De nem lehet egy sötét zöld elemre rátenni egy fehér foltot sem. (Zöld + átlátszó=zöld)

Magam nem szeretem az egymáshoz pontosan illesztett különböző színű fedezet ábrázolást. Egyszerűbb ha egy rétre a bozótfolt rárajzolással kerül.Gyorsabban tudok így rajzolni.

A digitális nyomtatásnál nem kell arra figyelni, hogy a sárga és a kék között ne legyen fehér folt, vagy átfedésekkel rajzol-e valaki.
A programból a nyomtatás (export) a definiált szín-precedencia szerint történik.
Lehet olyan sárga ami látszik a zöld színre rajzolva, de lehet olyan is amelyikre nem. A két sárga szín ugyanaz a szabványos szín csak, magasabb az egyik esetben a sárga szín precedenciája mint a zöld színé.

Ha így rajzol valaki akkor digitális nyomtatás(export)  után szükséges (lehet) egy színrebontás és így mehet csak az ofszet nyomtatás. - Szerintem (bár én csak egy szakbarbár vagyok)

Így jó, ha a megrendelő előre közli az ígényeit, vagy átrajzolhatja az egész térképet, az ofszet nyomtatáshoz. És persze jó, ha a javítók is ugyanazzal a módszerrel rajzolnak.

Persze a papír minőség a digitális nyomtatásnál nagy körültekintést igényel. A vízálló papír nem biztos, hogy hőálló is. Lehet, hogy a lézernyomtató hengerére ráég. És nem ez az olcsóbbik megoldás.

Üdvözlettel Marczis István