[Tajfutas] OCSB ?

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2013. Okt. 13., V, 19:03:06 CEST

Sziasztok!

A pályahosszra vonatkozó kritikával nem értek egyet, a térkép minőségére
vonatkozó kritikákkal kapcsolatban teljes mértékben osztom az elhangzott
véleményeket.

Részletesebben:

A pályaadatok esetében természetesen csak a szenior pályák adatairól tudok
véleményt mondani. Nekem az ilyen pályahosszak tetszenek, amik az OCSB-n és
az OEVB-n voltak a kategóriámnak. Az nem tetszik nekem már jó ideje, hogy
az utóbbi időben többnyire nagyon lerövidültek a váltóversenyek. Úgy tűnik,
hogy a rendezőknek általában az a legfontosabb, hogy minél rövidebb idő
alatt letudják a váltóversenyeket. Még olyankor is, amikor aznap nincs
másik verseny. Persze, ha egy egyéni versennyel azonos napon, délután van a
váltóverseny (vagy fordítva, de azonos napon), akkor érthető a sietség.
Jobb volna szerintem, ha nem volna ilyen zsúfolt egy-egy versenysorozat
programja. Ilyen esetekben én már semmiképpen nem nevezek be a váltóra is.

A váltó liga bevezetése még jobban ártott a váltóversenyeknek. A rendezők
muszájból megrendezik a váltót, de igyekeznek minél gyorsabban letudni,
rövid pályákkal. Ugyanez van, amikor a kiemelt rangsoroló miatt  köteles a
rendező egyesület váltóversenyt is rendezni. Tisztelet a kivételnek,
például a nógrádiaknak, akik a 3x3-as váltót kitalálták. Sajnos, az
időseknek ebben is az nem jó, hogy az egyik egyéni versenynap délutánján
kell még ezen a számukra kemény váltóversenyen is rajthoz állni. Vagyis nem
kell, de esetleg szeretnének rajthoz állni, de kipihenten.

A térképpel kapcsolatos véleményekhez még azt tenném hozzá, hogy erről a
terepről az idősebb szenioroknak, aki többségének már gyenge a szeme,
okvetlenül 1:7500 (vagy még nagyobb) méretarányú térképet kellett volna
adni.

Üdv:
Kéri Gerzson Ferenc