[Tajfutas] lazarus gondok (elnezest ha ketszer erkezik meg)

Kovács Béla climbela at map.elte.hu
2013. Május. 6., H, 14:51:48 CEST

Tisztelt érintettek,

A pénteken sikerült az utolsó régi lemezt is kicserélni a lazarus-ban "újra".
A szervert összeraktam, és visszaszereltem a RACK szekrénybe.
Újraindítottam.
Eddig minden rendben ment, hibaüzenetek nélkül :-)
Örültem.
Nadehamárszerelek...
Frissítettem a teljes operációs rendszert, hibajavításokat stb.
Szimuláltam egy teljes áramkimaradást (kihúztam a 230V-ból a szervert)...
És beütött a teljes krach...
A lazarus elindult ugyan, de bizonyos (sok: web, levelezés, levlista,
virtualis gépek stb.) szolgáltatása csak akadozva, vagy egyáltalán nem ment...
A hiba oka: egy rossssssssz (ilyen sok "sz"-el) "sw. frissítés".
Ez majdnem teljesen hazavágta a frissen összerakott RAID-et és LVM-et.

A hosszúhétvége ma fél kettőkor ért véget: sikerült kézzel összebarkácsolni a
lemezeken sérült (superblock-nak nevezett) részét, majd az LVM-et.
Újraindításig (áramszünetig) most menni fog!
Természetesen ez nem végleges állapot, amint elkészül a javított
rendszer-patch, talán minden megjavul...
Mindenesetre most teljes üzemben megy a gép, használható rajta minden (én
legalábbis nem tapasztaltam rajta hibát) -> ha valaki igen, kérem jelezze!

KB

update:

Most jelent meg a levél írásának megkezdésekor még nem létező hibajavító
csomag, meglátjuk jobb lett-e ettől a rendszer...

Dr. Kovács Béla
  adjunktus
Eötvös Loránd Tudományegyetem -IK- Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék
H-1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/a
Tel:+36-1-3722975, Fax:+36-1-3722951                   http://lazarus.elte.hu