[Tajfutas] HOB pálya

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2013. Már. 25., H, 22:30:03 CET

Sziasztok!

Nem akartam én is beszállni a HOB-t szidalmazók kórusába, mivel nekem
különösebb gondom nem volt a versennyel, és a hibák ellenére lényegében jól
éreztem magamat. Csupán a térképre vonatkozóan lenne egy észrevételem,
amire most jöttem rá.

Most döbbentem rá, a kinagyított térkép alapján, milyen aprók a szárazárok
pontsorának barna pöttyei, Még a beszkennelt térkép kinagyított képén is
aprók. A versenytérképen többször elbizonytalanodtam amiatt, hogy látom
magam mellett a mély árkot a terepen, de a térképen, úgy tűnt, semmi nem
jelzi. (Most vettem csak észre, két nappal a verseny után, hogy valójában
jelzi egy barna pontsor, csak rettenetesen vékony.) Azon rágódtam, vajon
tényleg ott vagyok, ahol gondolom, hogy vagyok? Miért nem gondolnak arra a
térképkészítők, hogy nincs mindenkinek sasszeme, amikor ráviszik az
objektumokat a térképre az OCAD-dal?

Városi versenyeken a kerítésekkel szokott hasonló gondom lenni, amikor a
kerítés tüskéi túl rövidek,

Szerencsére ritkán fordul elő mindkét eset (mikroszkopikus méretű pontsor,
ill. kerítés tüske, vagy más efféle, de több példa most nem jut az
eszembe). Jó volna, ha sose fordulna elő.

Várom a tromfot, hogy aki nem lát elég jól, az használjon nagyítót. Erre az
a válaszom, hogy a nagyító használata megnöveli a versenyen eltöltött időt.
Ha pedig erre csak a versenyek 5-6 %-án van szükségem, mert a vonalas
objektumok ábrázolását csak ilyen kis arányban találom lehetetlenül
vékonynak, akkor nem fogom emiatt minden versenyen nagyítóval bogarászni a
térképet.

Üdv:
Kéri Gerzson Ferenc