[Tajfutas] HOB

Szieberth Péter szieberth at gmail.hu
2013. Már. 25., H, 22:18:09 CET

Sziasztok!

Olvasom a hozzászólásaitokat (HOB kapcsán). Én úgy
gondolom, hogy a rendezőség mindent megtett a maguk módján, hogy egy
emlékezetes (pozitív értelemben) verseny legyen a HOB. Talán ott
kezdeném, hogy hova mozdul ki a tájfutó mezőny? Csinálhatok én, vagy más
az ország legjobb pályáit itt a Mecsekben…ha nem töbrös, akkor meg lehet
nézni, hányan jöttök el?! Így van ez szabolcsiakkal is. Nem volt rossz
terep, ez ilyen, a Mecsek olyan, a Mátra meg más. Ha valaki csak egy
félén akar versenyezni, akkor (ez is a demokrácia) oda megy ahová akar.
Csak egy OB-ra lehet rávenni (Titeket), hogy ezen a rohadtul nagy
Magyaro. a széleihez kimozduljatok. Főleg a Bp.ek ne sírjanak. Szinte
minden versenyt úgy rendeznek meg, hogy nekik jó legyen. Én 10 szakaszt
nyertem a 18-ból, és lehetett hibázni, ezért is lettem második. Nem volt
rossz terep, én csak egy-két hosszú átmenetet hiányoltam. A dugóka
problémáját talán elsimíthatták volna (volt ilyen verseny) a rajba lévő
dugókákkal. A versenyző kötelessége, hogy jó térképet vegyen fel.
1978-as Egyéni OB Skerlecz adott kézbe rossz térképet Nagy Mártonnak….,
mint edző is megéltem, hogy csapatomat kizárták, mert egy rendező által
kézbe adott térképpel ment ki az utolsó váltásunk. A felelősség a
versenyzőé, és a balfácánok miatt kell több térképet nyomtatni. De ha
van kapacitás, arra a pár magas korúra jobban kellene figyelnünk.

Az
eredményhirdetést elhúzta volna a fogatos bevonulás, de szerettek volna
valamit adni. Az elgondolás nagyon tetszett, de talán elég lett volna a
király kategóriáknál! Ellentétben sokakkal, én szeretnék szabolcsban
versenyezni. A OB versennyel térképet, és lehetőséget adunk egy
közösségnek, hogy fejlődjön. Sokan ezt Bp-ről talán nem látják, de
próbáljanak meg a végeken lakni, csak pár évre is akár….. Ez a leszólás,
fröcsögés, eltaposás, csak a rossz meglátása sértő azokra, akik hosszú
évek után ismét rendezhettek OB-t. Remélem lesz egyszer egy olyan
statisztikánk, ami azt is mutatja, hogy ki, és azt is mutatja, hol
voltak 1970-től OB-k. Csak segítségül annak aki megtenné szívesen
segítek.

Baranyában 1970 óta a következő bajnokságok voltak rendezve:

1972 OÉB Misina

1976 OVB Szuadó

1977 OEB Melegmány

1979 OEB
Szarvaskút

1996 OÉB Fehérkút

1999 OHB Szuadó-Vöröshegy

2004
OCSB-EVB Szuadó

2005 KOB-VOB  Fehérkút

2009 OPCSB-ROB Komló-3-asBükk

2012 OEB Szarvaskút

2013 OÉB  (Vízfő)

ÖSSZESEN 11 OB ÉS 1 DIÁK O.
(1989)

Pl. BORSOD 27 DB OB

2000-TÓL 2013-ig

Baranya :5

Veszprém
:7

TTE :6

Szeged :7

Borsod: 6

Természetesen Diák O. nélkül, és
hiányos adatokkal ((2005-2006 év nagy része homály, hol vannak az
adatok(?) mert én nem találom)

A szóban forgó Sz-Sz-B

1981 HOB
Nyíregyháza

1981 OCSB Tokaj hegy

1995 OVB Kisvárda

1995 OEB
Pincehegy

Ki tartja ezt soknak?, főleg ha megnézitek, hogy egyetlen
egy verseny van csak a Nyírségben!!!!

SzieberthP.