[Tajfutas] nem tájfutás, egészségügyi téma (vérnyomás)

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2013. Már. 19., K, 09:21:03 CET

Sziasztok!

Azért mégis a tájfutó levelezési listához fordulok ebben a nem tájfutási
témában, mert ti nyilván jobban ismertek az egészségügyi állapotommal
kapcsolatos kérdésben, mint más listák tagjai. Hála Istennek, jó
egészségnek örvendek, csak ritkán fordulok meg a háziorvosi rendelőben.
Viszont egyike vagyok azoknak, akik a legtöbb versenyen ott vannak. Amikor
nincs verseny, futóedzéseket végzek és gimnasztikázom.

A háziorvosom minden alkalommal megméri a vérnyomásomat, és nem egyszer
lehetetlenül magas értéket állapít meg. Legutóbb is (kb. 3 hete) 200-at
közölt a felső értékként. Én ezt nem hiszem, kizártnak tartom, mert
teljesen jó volt aznap a közérzetem. Amikor pedig valamilyen betegség
környékez, azt észreveszem magamon. Van saját vérnyomásmérőm is, de az
általam mértnél mindig 30, 40 vagy még több egységgel magasabbat mér a
háziorvosom. Két eset lehetséges, vagy az én vérnyomásmérőm nincs jól
kalibrálva, vagy az orvosé. Én valószínűbbnek tartom, hogy az orvosé, ha
semmi jelét nem érzem magamon annak, hogy bármilyen eü. problémám lenne.
Nagyon izgulós vagyok, és tudom, hogy a várakozási izgalom is felviszi a
vérnyomást, de ennyire?

Tavaly, vagy 2 éve olyan is előfordult, hogy a helyszínen adott egy erősebb
vérnyomáscsökkentőt, és meghagyta, üljek még a váróban egy kicsit, ne
induljak el mindjárt, mert nagyon veszélyes lenne most mozognom. Pedig
akkor is tökéletesen jól éreztem magamat, csak azért voltam nála, mert
gyógyszert kellett feliratnom.

Mit tegyek?

Üdv:
Kéri Gerzson Ferenc