[Tajfutas] r Áder János köztársasági elnök diszvacsora vendége ma Liszka Eszter

Kovács Gábor borea at is.hu
2013. Jún. 17., H, 18:08:39 CEST

Pedig az általános tendencia az egyszerűsödés, rövidülés felé mutat, elég egy 2-300 évvel ezelőtti magyar szöveget egy maival összevetni.
Meg az "erősebb" nyelvek dominanciája felé, azaz a német, francia, magyar stb. nyelvek mind-mind angol szavakat vesznek át, amit lehet lájkolni vagy nem :- ), mindenesetre ez a helyzet.

De kisebb nyelvek is hatnak egymásra, ma is. Ennek ellenére nyilván lehet és bizonyos mértékig kell is ez ellen küzdeni.

A szlovák "Tájfutás" (INFOB -  virtuálisan jelenik meg) legújabb száma pl. pont azt ecseteli, hogy a szlovák nyelvbe milyen sok szó kerül át az "erősebb" csehből (köztük a tájfutásban is használt kifejezések):
http://orienteering.sk/infob/0713.pdf  6-11. oldal

Kovács G.