[Tajfutas] GPS térképhelyesbítéshez

Kovács Róbert kovacs at magnetic.hu
2013. Jún. 17., H, 10:34:52 CEST

Sziasztok!

Ha van rá keret, akkor 50cm alatti pontossághoz:
http://gpscom.hu/termek.php?id=306

Ha nincs, abban az esetben a pár tízezer forintos "túra" kategóriájú GPS
vevőkészülékek is alkalmazhatók. Ez a kategória elvileg 3m
pozíciópontosságot tud ha van útpont átlagolás funkció a készüléken, ha
nincs akkor 5-8m. Ez 10.000-es térképnél 0,3mm (0,5-0,8mm) postosságot
jelent. (A WAAS/EGNOS korrekció mellett már az Orosz-Indiai GLONASZSZ
korrekciós rendszer elérése is biztosított némely új Garmin túrázós
készülékben. Én még nem használtam, de állítólag még pontosabb).
Magasságadatok már jóval pontatlanabbak, itt egy lejtés(dőlésszög)mérővel
(http://en.wikipedia.org/wiki/Inclinometer) kiegészítve többre lehet menni a
semminél.

Ősszel, télen, lombozat nélkül 2x gyorsabban és pontosabban megy minden.
Ekkor is érdemes legalább kétszer, más napszakban megcsinálni a felmérést és
ha kell, akkor egyes helyeken jöhet a harmadik mérés is (5% alatti
előfordulás)

Remélem segítettem, üdv:

Kovács Róbert